3276
Sök

Tips på nersänkt slutsteg.

27 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
Hej.Jag behöver hjälp på hur man kan bygga ner slutsteget i bagaget i en Golf II.
Alltså med plexi å neon.

Vore tacksam för ev svar
/Alex

27 Inlägg
4 juni 2006
Trådstartare
Men någon måste väl veta hur man gör det??Eller ha alla den vanliga tråkiga "looken" i bagaget??

356 Inlägg
5 juni 2006
hur menar du bygga ner i bagaget??
ska du ta bort resävhjulet och sätta steget där. så har jag gjort iallafall vem behöver resärvhjul?
eller ska du bygga en lådda och montera slutsteget i eller fästa det på väggen?

69 Inlägg
5 juni 2006
Själva plexiglaset kan bli rikigt fränt om du lägger ner lite tid på det...

köp en lite tjockare plexiskiva runt 5-6 mm..köp den mjukare varianten som in te spricker så lätt..

jag köpte en batteridriven julgransslinga på rusta för 39spänn i vintras med ett antal lysdioder i.

väldigt bra att ha...ett 20 tal dioder färdiglödda på slinga...

sen borrar du små hål runt plexi skivan och stoppar in dioderna i hålen borra hålen innåt så dioderna lyser pekar mot mitten av skivan...

just nu så lyser det nästan ingenting bara lite runt dioderna....

nu börjar det svettiga...välj ett mönster eller en text eller nått akta dig för att göra nånting alltför avancerat...

rita sen ut på glaset hur du vill ha det med en vattenlöslig penna...ta sen nånting riktigt vasst (skalpell)
och skär/rista in mönstret i glaset detta är jobbigt slinter du och repar skivan är all förstört så.. slint inte smile...

men sen när du tänder dioderna så kommer mönstret du rispat in lysa...ganska kul inte alls så svårt...

sen kan du trixa med strömmen lite gå till en radio/tv reparatör det har motstånd och grejer som du kan behöva innan du kopplar slingan till 12volt....  lycka till

21 Inlägg
5 juni 2006
Du kan ju alltid bygga upp golvet lite så kan du fortfarande ha kvar reservhjulet. Då får du även golvet helt plant. kolla gärna in min bil, inte helt klart men du kan ju se ungefär hur det kan se ut. Lycka till:)smile

356 Inlägg
5 juni 2006
men vad ska man ha reservhjulet till ? det tar bara en massa onödig plats tongue
släng ut det och montera slutsteg där det har jag gjort iallafall. kolla och se.
inte helt färdig men det är på god väg.

8 156 Inlägg
5 juni 2006
Jockecalibra skrev:
men vad ska man ha reservhjulet till ? det tar bara en massa onödig plats tongue
släng ut det och montera slutsteg där det har jag gjort iallafall. kolla och se.

Det kan ju vara bra om man kör mycket på landsbygden. Inte speciellt kul om man får punktering mitt ute i ödebygden...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

356 Inlägg
5 juni 2006
hehe det har du rätt i men idag finns det gas som man kan pumpa däcket med så kan man köra några mil
Senast redigerat av Jockecalibra (5 juni 2006)

Kejsare
547 Inlägg
6 juni 2006
Jockecalibra skrev:

Aldrig har jag sett nåt så dumt tongue

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Wankel
1 080 Inlägg
6 juni 2006
gör som jag...vet du inte hur du ska sänka ner slutsteget, höj upp golvet big_smile

MDS Västerås

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
6 juni 2006
säger som dom andra,...hök upp golvet.. sätt dock dit gångjärn så du kan komma in till reservhjulet...o om du skippar det så se till att du har en flaska skum ifall du får punka...

356 Inlägg
6 juni 2006
Fernicus skrev:
Jockecalibra skrev:

Aldrig har jag sett nåt så dumt tongue

vad är det dom är dumt med det? :S

27 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Hej igen.smile
Nu va vi börjat lite smått med bygget,det blev att ta bort reservhjulet å sätta steget där.
Funderat sedan på å stoppa 2st MDS neon rör brevid så att det lyser upp steget.Ev så kopplas det så när man öppnar bagaget så tänds dom:)
Plus att vi ska bygga snarlikt på den vänstra sidan för ett mindre steg.

Mvh
Alexander

757 Inlägg
7 juni 2006
om du har eller har råd så köp en dremel eller en kopia sen graverar du i plexit. ett tips är att kolla på www.sweclockers.se i moddhörnan för att få inspiration till plexigravyr. kan bli rackarns snyggt om man arbetar lite på det.

27 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
Jaaa,dek kan bli j*vligt snyggt om man e noga.smile
Hur har ni alla satte fast spånskivorna som?Jamena så att tex när man kör i ett gupp så stuttsa allt där bak?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
10 juni 2006
Jag vill varna om att bygga ner slutsteget och stoppa en plexiglasskiva på. Om du befinner dig i kallare temperaturer så kan du jämnföra plexiglas med riktigt glas, det blir så pass skört om det är kallt ute som på vintern så införskaffa dig LEXANglas i stället för plexi, det är dyrare men oj så mycket bättre. Jag byggde in mitt slutsteg och allt var fint ändå tills jag upptäckte att det bildades kraftig kondens där slutsteget var pga dålig ventilation så se till att du har god ventilation, själv har jag inte löst problemet ännu hur jag vill ha det sad funderar på att kanske borra småhål i ett mönster eller nå sånt...

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

286 Inlägg
10 juni 2006
sherlia vet du vart man kan få tag på sådant LEXANglas då?
Senast redigerat av 1Snake (10 juni 2006)

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
10 juni 2006
samma ställe som plexi, glasmesteriet smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Sök