3771
Sök

Volkswagen Golf CL 1,8I -90:a startar inte!

33 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#1
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har fått ett litet problem med min Golf 2:a med halv insprutnings system...

När jag var ute och körde så dog bilen helt plötsligt, så det var bara att ringa efter bogeringshjälp, testade att dra igång den men fick inget liv i bilen då heller..När jag vrider på tändningen så kommer det ett tjutande ljud ifrån insprutningsenheten, men kopplar jag ur den bruna stickkontakten så tystnar det (se bild)!!

Skulle vara tacksam för lite tips på vad det kan vara för fel...

Tack på förhand!

http://www.zatzy.com/attachments/teknik/67543d1233330000-volkswagen-golf-cl-1-8i-90-startar-30012009526.jpg

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

33 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#2
Finns det absolut ingen som kan hjälpa mig?? sad

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

7 Inlägg
1 februari 2009
#3
du ska nog vänta på svar en annan tid på dygnet tror jag smile Visst folk sover ju nu (dom flesta!)

Ser ut som du har fått lite bränd elektronik, gissar jag på. (är ingen expert) hmm
Senast redigerat av Freiman (1 februari 2009)


290 Inlägg
1 februari 2009
#4
det som låter är nog spridaren.
du får ju kolla bränsle tillförsel och gnista först.

33 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#5
dr-aero skrev:
det som låter är nog spridaren.
du får ju kolla bränsle tillförsel och gnista först.

Har pillat lite med det idag och det lustiga är att bilen nästan ville hoppa igång idag, men den dog lika fort..Det är precis som om den stryper sig själv eller ngt annat liknande....

Jag är som ett frågetecken när det gäller detta...

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

33 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#6
Freiman skrev:
du ska nog vänta på svar en annan tid på dygnet tror jag smile Visst folk sover ju nu (dom flesta!)

Ser ut som du har fått lite bränd elektronik, gissar jag på. (är ingen expert) hmm

Kl : 03:10:16 det är ju bara barnet, haha......

Hade jag haft bränd elekronik så hade det lucktat om bilen, men dé göre inte...Men jag säger samma sak som du, jag är heller ingen expert på VW....

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

Random Hero
4 047 Inlägg
1 februari 2009
#7
startspärr ?

Dog food lid. Backwards

33 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#8
DusanMandick skrev:
startspärr ?

Nix!

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

1 785 Inlägg
1 februari 2009
#9
Dogge82 skrev:
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har fått ett litet problem med min Golf 2:a med halv insprutnings system...

När jag var ute och körde så dog bilen helt plötsligt, så det var bara att ringa efter bogeringshjälp, testade att dra igång den men fick inget liv i bilen då heller..När jag vrider på tändningen så kommer det ett tjutande ljud ifrån insprutningsenheten, men kopplar jag ur den bruna stickkontakten så tystnar det (se bild)!!

Skulle vara tacksam för lite tips på vad det kan vara för fel...

Tack på förhand!

http://www.zatzy.com/attachments/teknik … 009526.jpg

Du har ett Monotronic system på din bil eller såkallad elektroniskförgasare.

Kontakten du tagit ur på bilden är kopplad till spridaren som sitter strax ovanför spjälhuset. Även tryckregulatorn sitter inbyggd i samma enhet. Jag kan inte svara på var felet ligger någonstans. Men en bra början är alltid att kolla igenom säkringarna. Händer då och då att bilar hamnar på verkstaden med en bränd säkring.
Senast redigerat av dbjanoz (1 februari 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

290 Inlägg
1 februari 2009
#10
jag har varit ute för att kamremen hoppar en kugge på dom där av oförklarlig anldning.
så kolla inst på remen (motorn)

33 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#11
dbjanoz skrev:
Dogge82 skrev:
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har fått ett litet problem med min Golf 2:a med halv insprutnings system...

När jag var ute och körde så dog bilen helt plötsligt, så det var bara att ringa efter bogeringshjälp, testade att dra igång den men fick inget liv i bilen då heller..När jag vrider på tändningen så kommer det ett tjutande ljud ifrån insprutningsenheten, men kopplar jag ur den bruna stickkontakten så tystnar det (se bild)!!

Skulle vara tacksam för lite tips på vad det kan vara för fel...

Tack på förhand!

http://www.zatzy.com/attachments/teknik … 009526.jpg

Du har ett Monotronic system på din bil eller såkallad elektroniskförgasare.

Kontakten du tagit ur på bilden är kopplad till spridaren som sitter strax ovanför spjälhuset. Även tryckregulatorn sitter inbyggd i samma enhet. Jag kan inte svara på var felet ligger någonstans. Men en bra början är alltid att kolla igenom säkringarna. Händer då och då att bilar hamnar på verkstaden med en bränd säkring.

Tack för det tipset..Jag är inte så haj på VW-bilar, men jag hoppas på att kunna lösa detta iaf!! Ska ta och fortsätta att felsöka imorgon!!!

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

33 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#12
dr-aero skrev:
jag har varit ute för att kamremen hoppar en kugge på dom där av oförklarlig anldning.
så kolla inst på remen (motorn)

Okej, tack för det tipset!!

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

33 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#13
Nu har jag iaf kommit så långt att jag har fått igång bilen..Jag byte bränsle relät (167) och sprutade i lite WD-40 i stickkontakten..Men nu finns det ingen tomgång och så går den bara på 3 cylindrar!!

Får väll ta och kolla upp kamrems inställningen och byta tändstift!!!

Denna bil har varit som en sparbössa för mig..

Detta har jag nämligen bytt på den :

Startmotorn
Generatorn
Kamremen
Kylaren
Bromsarna runt om
Höger fjäderben + fjäder
Båda stötdämparna bak + fjäder
Handbromswire
Hjullager vänster bak
Framrutan
Topplockspackningen
Motoroljan och oljefiltret
Nytt batteri
Termokontakt
Senast redigerat av Dogge82 (4 februari 2009)

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

290 Inlägg
4 februari 2009
#14
Dogge82 skrev:
Nu har jag iaf kommit så långt att jag har fått igång bilen..Jag byte bränsle relät (167) och sprutade i lite WD-40 i stickkontakten..Men nu finns det ingen tomgång och så går den bara på 3 cylindrar!!

Får väll ta och kolla upp kamrems inställningen och byta tändstift!!!

Denna bil har varit som en sparbössa för mig..

Detta har jag nämligen bytt på den :

Startmotorn
Generatorn
Kamremen
Kylaren
Bromsarna runt om
Höger fjäderben + fjäder
Båda stötdämparna bak + fjäder
Handbromswire
Hjullager vänster bak
Framrutan
Topplockspackningen
Motoroljan och oljefiltret
Nytt batteri
Termokontakt

kolla slangen till bromsservon, brukar gå sönder och då drar den tjuvluft, tappar tomgång och går på 3cyl:)

33 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#15
dr-aero skrev:
Dogge82 skrev:
Nu har jag iaf kommit så långt att jag har fått igång bilen..Jag byte bränsle relät (167) och sprutade i lite WD-40 i stickkontakten..Men nu finns det ingen tomgång och så går den bara på 3 cylindrar!!

Får väll ta och kolla upp kamrems inställningen och byta tändstift!!!

Denna bil har varit som en sparbössa för mig..

Detta har jag nämligen bytt på den :

Startmotorn
Generatorn
Kamremen
Kylaren
Bromsarna runt om
Höger fjäderben + fjäder
Båda stötdämparna bak + fjäder
Handbromswire
Hjullager vänster bak
Framrutan
Topplockspackningen
Motoroljan och oljefiltret
Nytt batteri
Termokontakt

kolla slangen till bromsservon, brukar gå sönder och då drar den tjuvluft, tappar tomgång och går på 3cyl:)

Vilken slang är det som går till bromservon då??

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

301 Inlägg
4 februari 2009
#16
Kolla den blå temp givaren..
Den ställde till stora problem med min golf.. bland annat att den inte ville starta ibland å gick väldigt dåligt när den var kall..
Senast redigerat av CTR-Jante (4 februari 2009)

33 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#17
CTR-Jante skrev:
Kolla den blå temp givaren..
Den ställde till stora problem med min golf.. bland annat att den inte ville starta ibland..

Okej, tack för det tipset...Det får väll bli att dra in bilen i garaget igen och leta vidare vad det kan vara som strular nu!!!

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

290 Inlägg
4 februari 2009
#18
Dogge82 skrev:
dr-aero skrev:
Dogge82 skrev:
Nu har jag iaf kommit så långt att jag har fått igång bilen..Jag byte bränsle relät (167) och sprutade i lite WD-40 i stickkontakten..Men nu finns det ingen tomgång och så går den bara på 3 cylindrar!!

Får väll ta och kolla upp kamrems inställningen och byta tändstift!!!

Denna bil har varit som en sparbössa för mig..

Detta har jag nämligen bytt på den :

Startmotorn
Generatorn
Kamremen
Kylaren
Bromsarna runt om
Höger fjäderben + fjäder
Båda stötdämparna bak + fjäder
Handbromswire
Hjullager vänster bak
Framrutan
Topplockspackningen
Motoroljan och oljefiltret
Nytt batteri
Termokontakt

kolla slangen till bromsservon, brukar gå sönder och då drar den tjuvluft, tappar tomgång och går på 3cyl:)

Vilken slang är det som går till bromservon då??

slangen går från bromsservon till insuget. bromsservon= stor svar burk bakom huvudbromscylindern;)

33 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#19
slangen går från bromsservon till insuget. bromsservon= stor svar burk bakom huvudbromscylindern;)

Aha....

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"


Sök