2865
Sök

Citoën med Volvo Rallymotor RWD

12 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Åker ni med standard Volvolåda?

Ja, den andra nu:)

Men tror knappast den håller så länge nu faktisk, bytte till 4-puckad lamell samt en AP-racing tryckplatta vid det sista motorbytet. Så det är nog bara en tidsfråga för den originala M45'an kastar in handuken....

12 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
http://i371.photobucket.com/albums/oo153/m3-emil/DSC_0299.jpg

12 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
En liten film:

http://i371.photobucket.com/albums/oo153/m3-emil/th_067.jpg

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
örebro
46 Inlägg
5 februari 2009
m3-emil skrev:
Bilen köptes ny i Norge, och senare av min morbror som använde den som pendlarbil(när den funkade). Bilen kördes först med originalmotor som busbil, men efter ett antal topp-packningsbyten+ elfel skulle vi egentligen bara kolla om det gick i en volvomotor.
Fattar inte hur franskmännen tänker när dom använder typ bara gul och grön kabel till elsystemet. Inte lätt att felsöka:)

Hade en hel del grejer som blev till övers efter ombyggnationen, men blev skänkt bort till en Citroën entusiast.

Visst är det underbart med gröna,svarta och gula kablar:) speciellt till styrdon:) då kan alla vara gröna kablar!!!!

KHRacing
6 februari 2009
Hej Emil, jag tycker ni skall anmäla er till Speedweek i Funäsdalen....

www.landracing.se elle rhur ? :-)

12 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
Hej Emil, jag tycker ni skall anmäla er till Speedweek i Funäsdalen....

www.landracing.se elle rhur ? :-)

:)Det där ser ju skitroligt ut!smile

Bilen körs odiffad nu, men storaplaner finns i på en riktig lamelldiffad bakaxel. Det här är ett måste, märks mycket väl att man inte får ner kraften i marken/isen nu, speciellt i och ur kurvor.
Har redan prövat med att svetsa diff, som har resulterat i flera knäckta drivaxlar.
Så nu ska det göras riktigt;)

MINI-fil
158 Inlägg
6 februari 2009
Mer filmer! Sånt här är riktigt ball!

KHRacing
6 februari 2009
m3-emil skrev:
:)Det där ser ju skitroligt ut!smile

ja, kom igen nu & anmäl er... sista anmälningsdag är framflyttad till 25/2 okså.

boende fixar man ju via någe vandrarhem... 3 hela dagar på isen...

vad kan vi roligare ?

mvh Kristian

Sök