Men tror knappast den håller så länge nu faktisk, bytte till 4-puckad lamell samt en AP-racing tryckplatta vid det sista motorbytet. Så det är nog bara en tidsfråga för den originala M45'an kastar in handuken....
Bilen köptes ny i Norge, och senare av min morbror som använde den som pendlarbil(när den funkade). Bilen kördes först med originalmotor som busbil, men efter ett antal topp-packningsbyten+ elfel skulle vi egentligen bara kolla om det gick i en volvomotor. Fattar inte hur franskmännen tänker när dom använder typ bara gul och grön kabel till elsystemet. Inte lätt att felsöka:)
Hade en hel del grejer som blev till övers efter ombyggnationen, men blev skänkt bort till en Citroën entusiast.
Visst är det underbart med gröna,svarta och gula kablar:) speciellt till styrdon:) då kan alla vara gröna kablar!!!!
Bilen körs odiffad nu, men storaplaner finns i på en riktig lamelldiffad bakaxel. Det här är ett måste, märks mycket väl att man inte får ner kraften i marken/isen nu, speciellt i och ur kurvor. Har redan prövat med att svetsa diff, som har resulterat i flera knäckta drivaxlar. Så nu ska det göras riktigt;)