3062
Sök

Kn filter. Någon prestandaökning?

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 februari 2009
#41
Instabil skrev:
Blida skrev:
Ingen aning vilken filter typ det är du köpt.
Men om du läser lite om ämnet:
Varm luft=mindre syre.
!

Ställer mig lite frågande till det påståendet.! Vill du vara vänlig att utveckla det mer, du som "läst lite mer om ämnet"

Jag har en annan teori om varför varm luft är sämre än kall, och den bygger inte på att syret försvinner någon annanstans . !

Det är färre syreatomer i varmare luft än kall per liter luft räknat. Jag vet inte hur du menar men jag tolkar Blidas svar som helt korrekt.

Någon på Crx-klubben i England bänkade sin gamla Crx med kn panelfilter och jämförde med originalfilter. Det skilde ca 8hk och det är mer än 6%. Jag kör själv med kn panelfilter (i min crx-motor)och utan att ha bänkat så är skillnaden mellan de olika filtren (kn och nytt original) märkbar. Men det är Butt-dyno.
Senast redigerat av caromania (5 februari 2009)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

654 Inlägg
5 februari 2009
#42
Instabil skrev:
Blida skrev:
Ingen aning vilken filter typ det är du köpt.
Men om du läser lite om ämnet:
Varm luft=mindre syre.
!

Ställer mig lite frågande till det påståendet.! Vill du vara vänlig att utveckla det mer, du som "läst lite mer om ämnet"

Jag har en annan teori om varför varm luft är sämre än kall, och den bygger inte på att syret försvinner någon annanstans . !

Ämnet i fråga är menat som varm luft och mängden syre kontra kall luft och syre.

Skummade bara igenom denna text lite,är själv ingen fysiker heller.
Men står nog en del nyttigt för både duktiga och mindre duktiga personer inom området trimming (syre/luft till motorn).

http://www.mogsweden.nu/Tekniska/Bjorns … nr%202.htm

Finns mer att läsa om det om man kikar runt lite.
Då faktumet är att man inte vill mata en motor med varm luft.
Annars vore ju IC/avskärmningar m,m helt onödigt tex.

Med lem
164 Inlägg
5 februari 2009
#43
Blida skrev:
Instabil skrev:
Blida skrev:
Ingen aning vilken filter typ det är du köpt.
Men om du läser lite om ämnet:
Varm luft=mindre syre.
!

Ställer mig lite frågande till det påståendet.! Vill du vara vänlig att utveckla det mer, du som "läst lite mer om ämnet"

Jag har en annan teori om varför varm luft är sämre än kall, och den bygger inte på att syret försvinner någon annanstans . !

Ämnet i fråga är menat som varm luft och mängden syre kontra kall luft och syre.

Skummade bara igenom denna text lite,är själv ingen fysiker heller.
Men står nog en del nyttigt för både duktiga och mindre duktiga personer inom området trimming (syre/luft till motorn).

http://www.mogsweden.nu/Tekniska/Bjorns … nr%202.htm

Finns mer att läsa om det om man kikar runt lite.
Då faktumet är att man inte vill mata en motor med varm luft.
Annars vore ju IC/avskärmningar m,m helt onödigt tex.

Se där , gillar fakta. Tackar för länken och jag ger dig naturligtvis rätt i ditt påstående

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

Avstängd
232 Inlägg
6 februari 2009
#44
fattar inte att alla orkar tjaffsa om detta med mer hk med tex: KN filter, micro filter, biltema filter. det lättaste är väl att den som är intresserad av Värsting sport filtret från biltema åker och bänkar sin bil jävel sen sätta på värsting filtret och bänka igen då har ju den intresserad svart på vitt vilket filter som va bäst!


Sök