3368
Sök

Vad tror ni om detta bas-paket?

96 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Vad tror ni om dessa 2. Passar dom bra ihop är det prisvärt osv.

steg: http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16276
basar: http://www.dbakuten.se/detail-item_id-15662 Jag ska ha 2 st av Mutant basarna.!

cool
Senast redigerat av Danne_OBS (7 februari 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 februari 2009
Basarna blir ju inte optimala eftersom du bara kommer kunna belasta steget med 2 eller 0,5Ohm med dom. Men effekten bör räcka till även fast du koppla i 2Ohm. Har själv en sån bas hemma som jag håller på och bygger låda till, så jag kan inte uttala mig om dom än men kan ju berätta i nästa veckan när jag fått klart lådan hur den låter. smile Den basen är ju en uppföljare till MT1207XXX som tydligen var rätt bra, så den här lär ju knappast vara sämre.

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

96 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Okej okej. tack så mycket vad tycker du jag ska välja för steg då¨^^

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 februari 2009
Ja alltså steget är ju inte dåligt på något vis (vad jag vet) men som jag sa så kommer du ju inte kunna använda det fullt ut med 2 såna basar. Men du kommer ju få bra med tryck ändå! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

96 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Okej tack tack då blir det nog så att jag köper det endå. Är inte så otroligt kräsen och man vill ju att det ska kännas i bröstkorgen när man vrider upp volymen. Tror du att det gör det XD haha  roll

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
7 februari 2009
Det är bland den största myten innom bilstereo att ett monoblock som är stabilt ner till 1ohm måste köras i 1ohm för att funka.
Det finns bara en anledning att lasta ner ett steg är när man ska spela i SPL tävling annars till musik så är det i princip samma tryck i basarna vid 1ohm som 2ohm för örat.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

457 Inlägg
7 februari 2009
dbakuten skrev:
Det är bland den största myten innom bilstereo att ett monoblock som är stabilt ner till 1ohm måste köras i 1ohm för att funka.
Det finns bara en anledning att lasta ner ett steg är när man ska spela i SPL tävling annars till musik så är det i princip samma tryck i basarna vid 1ohm som 2ohm för örat.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

de va jag som satte ihop detta paket åt trådskaparen, just med tanke på att effekten räcker till även vid 2ohm.. tongue skulle snackat lite mer med dig björn wink

96 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Tack tack björn funderar på att köpa det där paketet. Låter värkligen som ett bra köp.

457 Inlägg
7 februari 2009
Danne_OBS skrev:
Tack tack björn funderar på att köpa det där paketet. Låter värkligen som ett bra köp.

Timmann, trust me! tongue de kommer att rocka gott! big_smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 februari 2009
De 300W i skillnad mellan 2 och 1 ohm gör dessutom bara en KNAPP mätbar skillnad i volym.
Om man ser rent till effekten och inga andra faktorer.

Hade steget o andra sidan ökat från 1200W till det dubbla 2400 så hade det i TEORIN höjt med 3db...det är dessa skillnader vi talar så kör du på i 2 ohm precis som Björn säger.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

96 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
okej tack tack låter perfekt i mina öron XD

1 785 Inlägg
8 februari 2009
Danne_OBS skrev:
Vad tror ni om dessa 2. Passar dom bra ihop är det prisvärt osv.

steg: http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16276
basar: http://www.dbakuten.se/detail-item_id-15662 Jag ska ha 2 st av Mutant basarna.!

cool

Jag tycker du har gjort ett mycket bra val av komponenter. Steget ger 1200wrms i 2ohm och basarna kan hantera 400wrms styck. De kan få upp mot 600wrms det betyder att du behöver aldrig pressa steget för spela fullt ut med basarna. Bara för ett steg är angivet att klara 1ohm's last är det inget krav sålänge man får ut nog med effekt i 2ohm.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

96 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Okej tack tack. Låter perfekt. Bara att vänta på månadens lön sen bara att betala grejorno XD

457 Inlägg
8 februari 2009
Danne_OBS skrev:
Okej tack tack. Låter perfekt. Bara att vänta på månadens lön sen bara att betala grejorno XD

Tror du inte på mig? wink Du ser nu att du fått en massa bra kommentarer om det tongue

96 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Ja det blev prefekt det ;D då har man bestämt sig i stort sätt nu XD

Sök