ok, då ska vi se om jag har fattat dethär...
1. du har inget körkort
2. du tycker inte det skadar att stå på lite
3. dina polare tycker redan nu, innan du skaffat körkort att du ska lugna ner dej
mötte en kille som förmodligen tänkte som du häromdan, en lagom rostig 740 GLT kommer som satan genom en lagom feldoserad kurva i vått väglag. jag ser på långt håll att det kommer skita sig och ställer mej på bromsen.
killen får mycket riktigt sladd, en sladd han inte är beredd på som när han är ute på en parkering vintertid och sladdar med flit. nu får han en riktig sladd som han parerar alldeles för hårt, får en rejäl retur, parerar igen, återigen för hårt. får en riktig idiotretur (igen). nu hjälper det inte att parera längre vilket killen i sin enfald inte begriper, han provar nu att gasa sej ur sin något tillkrånglade situation som man kan göra på snö. problemet är dock att en gammal 740 hur mycket glt den än må vara är lite för klen för att spinna hursomhelt på våt asfalt. den tar resolut grepp i marken och killen far av vägen, genom två taggtrådsstängsel för att sedan sluta färden i ett djupt dike mitt på en åker... man ska inte tro man kan köra bil bara för at man vet hur man trycker på gasen, förr eller senare skadar man i bästa fall sig själv eller i värsta fall kör ihjäl någon man möter eller har med sig i bilen.
tänk dej för!
som tidigare talare sagt: om man vill gasa så finns det banor!
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!