2885
Sök

Volvo 945 TIC 1992 dör vid fullgas :S

19 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
#1
Min volvo med B230FK har uppställt laddtryck till ca 08 bar. Och när jag trycker fullgas ibland så typ hackar bilen eller dör ?
Kan detta bero på att spridarna inte hänger på med bränslet ihop med förbränningen, eller kan det vara tändningen som inte hänger med `?
Vore tackskam för svar, för det är lkite störande när man skall gasa och bilen typ hackar .


Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 februari 2009
#2
får kanske för lite soppa pga. igensatt filter.

Jonas

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 februari 2009
#3
för lite, för mycket soppa..fel på lmm? dåliga spridare..mm..mm
ta och kolla lite under helgen så hittar du nog felet..
Lycka till..hoppas du får fart på tic:en

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

948 Inlägg
19 februari 2009
#4
har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

Ugglan-racing
362 Inlägg
20 februari 2009
#5
TobbeTT skrev:
har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

undrar de med! har du trim chip eller org?! de är en ruskig skillnad. har du inte chippat å bara vridit på WG eller pysventil så är de ju med nästan all sannolikhet att de är ladd trycks vakten som tar taget!

How does dust taste sucker??

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 februari 2009
#6
blacklin3 skrev:
TobbeTT skrev:
har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

undrar de med! har du trim chip eller org?! de är en ruskig skillnad. har du inte chippat å bara vridit på WG eller pysventil så är de ju med nästan all sannolikhet att de är ladd trycks vakten som tar taget!

läste på den att den va gammal polisbil om han inte bytt styrboxen vid motorbytet så är den chippad som standard


Ugglan-racing
362 Inlägg
20 februari 2009
#7
volvo_dude skrev:
blacklin3 skrev:
TobbeTT skrev:
har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

undrar de med! har du trim chip eller org?! de är en ruskig skillnad. har du inte chippat å bara vridit på WG eller pysventil så är de ju med nästan all sannolikhet att de är ladd trycks vakten som tar taget!

läste på den att den va gammal polisbil om han inte bytt styrboxen vid motorbytet så är den chippad som standard

Okej men då är de ganska säkert att de är laddtrycks vakten som slår i!

How does dust taste sucker??

10 287 Inlägg
20 februari 2009
#8
Sitter ingen laddtrycksvakt på LH2.4. Däremot sitter en "spärr" i programvaran som stänger av soppan om signalen från LMM blir för hög runt 3000 rpm. Men det märker man för man tjongar pannan i vindrutan.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Ugglan-racing
362 Inlägg
20 februari 2009
#9
ja de är helt rätt men de är ju de dom flesta säger som ladd trycksvakt!

How does dust taste sucker??

183 Inlägg
20 februari 2009
#10
Kollat läckage från laddrör eller intercooler?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 februari 2009
#11
LMM.
bytte den på min idag. hände samma som på din.



Sök