3395
Sök

Kabelkitt är dom likvärdiga.

96 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Är detta kabelkittena likvärdiga. kvalite och vad dom innehåller.
Tänkte att det va så stor prisskillnad.

http://www.dnbilradio.se/ShowProduct.as … mp;cat=387

http://dbakuten.se/detail-item_id-16165

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
26 februari 2009
Om man tittar lite snabbt så paketen från DB Akuten är den som tilltalar, innehåller grejer från Autoleads o de brukar hålla kvalité på sina grejer...

Mvh

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

96 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
okej okej tack tack ;D jag såg nu efteråt att det kan va så att det från dnbilradio inehåller aleminium. hmm det suger väll. ?

956 Inlägg
26 februari 2009
Danne_OBS skrev:
okej okej tack tack ;D jag såg nu efteråt att det kan va så att det från dnbilradio inehåller aleminium. hmm det suger väll. ?

Ja är det som gör prisskillnaden, den från dbakuten är ju rent koppar så det blir ju dyrare. Att aluminium kabel suger vet jag inte, men den leder ju inte ström lika bra som koppar wink

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

96 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
okej tack så mycket smile

733 Inlägg
26 februari 2009
luunggan skrev:
Danne_OBS skrev:

Ja är det som gör prisskillnaden, den från dbakuten är ju rent koppar så det blir ju dyrare. Att aluminium kabel suger vet jag inte, men den leder ju inte ström lika bra som koppar wink

jag tror definitivt inte att aluminium "suger" då många av de som spelar högst i sverige inom billjud själv använder aluminimplattor att skruva fast på sina batteri (på polerna på batteriet) och sedan skruva fast 8 st 50 mm2 plus och lika många minus sedan dra de kablarna bak :p

det hänger mycket på priset tycker jag, skiljer det typ 30 % eller mer på priset så hade jag tagit det billigare alternativet om jag inte ska satsa på att spela högst i sverige :p
Senast redigerat av thulle1 (26 februari 2009)

M.v.h. Emil

96 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
ja du ser man lär sig något nytt varige dag XD tack tack

Sök