3546
Sök

Kommentarer om dls ux26 ultimate 6,5"

224 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#1
Tjena!
Funderar på att köpa dls ux26 (6,5" koaxialer) till hatthyllan i min audi a4. Någon som har kommentarer om dem högtalarna? Kommer det att låta bra? Jag ska inte ha någon baslåda för det tar för mycket plats.

Länk till högtalarna.
http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_446

224 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#2
ingen som har något att säga om dessa högtalare?

Smålänning
7 880 Inlägg
9 mars 2009
#3
Vet inget om just dessa, men DLS överlag brukar göra riktigt grymma högtalare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 mars 2009
#4
jo de ligger ju i en saftig prisklass och som de flesta säger, man får vad man betalar för.  De "verkar" bra, har inte testat dem själv

224 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#5
okej, någon som vet om det är nå tryck i dem då? Vet att det inte är som basar men eftersom jag inte ska ha någon baslåda vill jag gärna att det ska vara lite tryck i dessa så det blir lite dunk iaf. Har tyvärr inte plats för en baslåda, är målare och måste ha plats för verktygen mm.

224 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
#6
Gärna fler åsikter innan jag handlar. Ingen som har lyssnat på dem?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
10 mars 2009
#7
dunka_dunka skrev:
Tjena!
Funderar på att köpa dls ux26 (6,5" koaxialer) till hatthyllan i min audi a4. Någon som har kommentarer om dem högtalarna? Kommer det att låta bra? Jag ska inte ha någon baslåda för det tar för mycket plats.

Länk till högtalarna.
http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_446
Det är bättre "drag" i DLS R-serie, däremot låter den koaxen du länkat till bättre i mellanregister och diskant. Men som sagt, prioriterar du "drag" så är det deras Reference du skall ha.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

224 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
#8
Är det stor skillnad på ljudet mellan den jag funderar på och reference serien? Mycket mer bas på reference eller är det marginellt?  Är det mycket skillnad på ljudet vad gäller mellanregister och diskant? Jag vill ha en högtalare med både bra drag och som spelar klart och skönt ljud när man vrider på lite extra. Några tips på andra högtalare (6,5"koaxialer) som låter fint? Det ska vara ordentliga grejer ca2500- 3000kr klassen. Började fundera på digital design (dd) också. Är det något att satsa på? Kan dem jämföras med dls? Tänker driva högtalarna med ett crunch v-drive 2300 steg.

224 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
#9
Någon som vet?

1 785 Inlägg
10 mars 2009
#10
dunka_dunka skrev:
Tjena!
Funderar på att köpa dls ux26 (6,5" koaxialer) till hatthyllan i min audi a4. Någon som har kommentarer om dem högtalarna? Kommer det att låta bra? Jag ska inte ha någon baslåda för det tar för mycket plats.

Länk till högtalarna.
http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_446
Det bästa du kan göra är att åka till en handlare så du kan få lyssna på dom. Det kanske visar sig att du hellre vill ha ett par Dragster eller Impact.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

224 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
#11
Jå självklart är det de bästa, problemet är ju bara att det inte finns någon handlare här där det går lyssna på dem. Därför vill jag väldigt gärna höra vad andra tycker om dem.

1 785 Inlägg
10 mars 2009
#12
dunka_dunka skrev:
Jå självklart är det de bästa, problemet är ju bara att det inte finns någon handlare här där det går lyssna på dem. Därför vill jag väldigt gärna höra vad andra tycker om dem.
Var bor du?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

224 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
#13
I piteå. Det finns bara en som säljer dls här i Piteå och han vill inte ta hem dem för att jag ska provlyssna. Eller vet du om det finns nån mer? Jag har då aldrig hört nån säga att det ska finnas nån mer.


Sök