3589
Sök

Biljud Till Celica, Vad Tycks?

251 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
#1
Hejsan Håller På Att Inskaffa Mig En Toyota Celica T sport 01... Och Jag Har Redan Börjat Kolla På Ett Litet Enkelt Ljud Jag Vill Ha Så Nu Ska Ni Få Info + en Bild Ps. ANTINGEN VÄLJER JAG 2 x 12 Baslåda Eller Lösa Basar Som Jag Moddar In Litte Snyggt I Bak Luckan. Ni Kommer Så På Bilden. Mvh Henke

Info:

Stereo: Vng-DVD/ 7" indash toush screen 
Fram Dörrar: GAS ALPHA 6'5
Bak Sättet: GAS ALPHA 5'5 Inkl GAS TW125 Diskanter
Hatt Hyllan: GAS ALPHA 6'9
Bakluckan: GAS Subbas 2x12
Slutsteg: x2 GAS ALPHA X100.4

Modda Baklucka:
x2 GAS ALPHA 10" Sub
Rockford Fosgate 15 tum Punch 3

PS. JAG ÄLSKAR GAS(som ni nog Märker) ...INGET OCH DISKUTERA:P hahahha

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92320/590416_v2102x.jpg
Ljudet!


Hoppas Jag Får Många positiva Svar! Mvh HoNkken/Henke
Senast redigerat av HoNkken (10 mars 2009)

224 Inlägg
10 mars 2009
#2
Tycker inte att gas högtalarna är något vidare, men smaken är som baken. Jag skulle iaf skippa 6*9 eftersom dem inte kommer låta bra om du även ska ha basar.
Jag skulle satsa på en bra stereo, ett bra framsystem och bra basar.

224 Inlägg
10 mars 2009
#3
Jo det är klart. Det låter ju säkert bättre än original iaf. Jag skulle nog satsa på någon av dls billigare alternativ om jag var du. Men hatthyllehögtalare tycker jag du ska skippa helt. Dem kommer att spela i otakt om du ska ha basar också. Jag hade 6*9 i hahyllan i min 740 och 2st 10" basar och 6*9 lät inge bra alls eftersom dem påverkas av bastrycket från basarna.
Själv går jag och funderar på ett par dls ux26 (6,5" koaxialer) till hatthyllan i nybilen, ska inte ha nån bas i den förstås. lycka till
mvh

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 mars 2009
#4
Till att börja med så tycker jag att du istället för 6,5" koaxialer ska ha ett 6,5" kit fram. Alltså midbasar till dörrarna och diskanter att sätta på instrumentbrädan. Sen så bak skippar du dom separata diskanterna, vad ska du med dom till? Ang. bas sen så blir det bättre att bygga egen lådan är en färdig, men skippa då antingen 15" basen eller 10orna, kör inte på båda! I övrigt så tycker jag det ser rätt så bra ut. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2009
#5
Jo men dom har rea även på 6,5" kit systemen, inte lika billiga som koaxialerna men billiga ändå. smile 480kr ligger dom på nu så det är ju helt överkomligt.

Varför ska du ha 3 basar i skuffen för? Det kommer bli helt kasst om du inte vet exakt vad du håller på med! Håll dig till antingen dubbla GAS 10" (passar bättre in, när allt annat är GAS) eller en RF 15". Om du använder alla 3 så blir det bara kattskit av alltihopa. Och ska du verkligen ha dom i luckan? Är det inte bättre att bygga en vanlig låda inne i skuffen. wink


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

ljudfantast
1 372 Inlägg
11 mars 2009
#6
OFFTOPIC: är det bara jag eller skriver du nästan alla ord Såhär Hela Tiden. blir tokig

ONTOPIC: varför gillar du gas så mycket? är det av rent "billighetsskäl" eller för att du verkligen tycker det låter bra?
Resten av paketet är absolut budgetgrejer. Om du nu vill ha stereo med lcdskärm och sånt ballt så tycker jag verkligen du borde satsa på något annat än vad som är absolut lågpris. Men allt "går" ju, beroende på hur mycket tid du spenderar i bilen och vad för ljud du vill ha.

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 mars 2009
#7
michieff skrev:
OFFTOPIC: är det bara jag eller skriver du nästan alla ord Såhär Hela Tiden. blir tokig
Det är inte bara du som stör dig på det. Är Ju Ganska Jobbigt Att Läsa Sån Här Text wink


7 273 Inlägg
11 mars 2009
#8
Skippa högtalarna i hatthyllan helt.
Skippa gasbasarna och kör på RF basen.
Skaffa ett ordentligt 2 kanaligt steg till framhögtalarna.
Antingen skippa bakhögtalarna eller kör dom på stereon.
Skaffa ett 2 kanaligt eller monoblock till basen.

Ju fler högtalare man blandar ihop med ju större risk är det att det blir skit utav det hela, speciellt om man blanda en massa olika storlekar.


10 287 Inlägg
11 mars 2009
#9
Jag håller med du. Men nu tror jag att HonKken har rökt in på sin lösning och bara söker positiva gensvar.

HonKken: Seriöst, vilken jäkla röra.

/Göran


Brains skrev:
Skippa högtalarna i hatthyllan helt.
Skippa gasbasarna och kör på RF basen.
Skaffa ett ordentligt 2 kanaligt steg till framhögtalarna.
Antingen skippa bakhögtalarna eller kör dom på stereon.
Skaffa ett 2 kanaligt eller monoblock till basen.

Ju fler högtalare man blandar ihop med ju större risk är det att det blir skit utav det hela, speciellt om man blanda en massa olika storlekar.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

7 273 Inlägg
11 mars 2009
#10
Och eftersom du har låg budget ser jag verkligen ingen mening med att sprida ut pengarna på en massa prylar.
Köp få och bättre än många och sämre.


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2009
#12
HoNkken skrev:
Hehe:) Jag ska inte byga om i skuffen:P ska ha dubbla gas 12" lådan där bak eller 10" får tänka hur d blir + bilen ska bli orange det är df gas passa in med:)
Aha, så du SKA alltså ha en baslåda i själva bakluckan eller vadå? Jag vidhåller att det är betydligt bättre att ha den i skuffen än att försöka bygga om bakluckan och få den stabil nog för att montera basar i.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2009
#13
Jaha jaja... lär ju bli ett helvete att öppna den sen dock, för bara lådan till dubbla 12" eller en 15" bas kommer ju väga 20kg, sen så basarna på det. Lycka till! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 273 Inlägg
11 mars 2009
#14
HoNkken skrev:
Brains skrev:
Och eftersom du har låg budget ser jag verkligen ingen mening med att sprida ut pengarna på en massa prylar.
Köp få och bättre än många och sämre.
hehe sant:) men har du något bra förslag typ:D Sterio. Famhögtalare, Diskanter, bas och slutsteg för runt 6000kr.. Mvh Henke
Tyvärr är jag alldeles för trött för att leta fram vad jag hade kört.
Säkert flera andra här som kan göra det.
Eller så kan du fråga olika bilstereobutiker.

Men för såna pengar så föreslår jag antingen begagnat eller rea/demoprylar.
Då får du väldigt mycket för lite pengar.


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2009
#15
Bakluckan som du pratade om tidigare är ju den delen som du öppnar. Om du däremot ska ha dom i skuffen/bagaget eller vad du nu vill kalla det för så är det ju inga problem. Då står min röst kvar på dubbla GAS 12or (som jag skrev till dig i PMet).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök