Hej alla snubbar och snubbor....
Här kommer ett projekt från Island
Har precis börjat med ombyggnaden på min 765:a.
Det som är planerat är att byta inredning från vinröd till svart och då laga all rost som finns under mattorna. Byta färg på bilen från mörkgrå till svart, har inte ännu bestämt om det blir mattsvart för hela slanten eller om det blir blanksvart. Sänkningsfjädrar skall införskaffas till å börja med har inte bestämt riktigt vad jag skall ha för dämpare, möjligtvis där jag kan justera hårdheten i dom innifrån kupén, vi får se. Skall ha dit större fälgar och förmodligen blir det ett addon kit runt om, tonade rutor skall det bli och någon trimmning lär det bli åxå
Får se vad det blir mer
Man kan säga att jag började med projektet på allvar igår, då jag slet ut merparten av inredningen inkl. mattor och tillhörande ljuddämpning, förväntade mig en hel del rost och blev som tur var överraskad av att det än så länge inte verkar så farligt, jo visst finns det lite kex, men det var mer ytrost vilket underlättar arbetet bra mycket
Börjar med lite bilder som visar starten på det hela
En USA modell som ser precis ut som den gjorde när den lämnade fabriken förutom fälgar och det att jag slitit bort kromlisterna på skärmkanterna, allt krom skall ju bort
Motor rummet ser verkligen bra ut med tanke på att bilen är ju 22 år gammal
Detta är all rosten i golvet (i det röda ringarna) som jag hittat hittills, vilket jag är glad för eftersom jag hade förväntat mig mer kex, men som tur var så är det mesta ytrost, vilket underlättar arbetet
Den förskräckliga instrumentpanelen som skall ge vika åt den nyare instrumentpanelen då givetvis i svart som kommer att få sig någon ombyggning efterom det skall dit extra mätare och lite av varje
Som ni ser så visar hastighetsmätarn miles med en mindre kmh mätare innanför, kommer att bytas till en kmh panel lixom ratten med airbagen skall bort och en sportratt dit istället
Kommer att uppdatera så fort jag fått gjort mer
Kom gärna med kommentarer, tips och funderingar men var seriösa, för skitsnack och otrevligheter vill jag inte ha här eftersom det finns tillräckligt mycket av det överallt
Hoppas ni får ett nöje av det här projektet på ett eller annat sätt