3399
Sök

Dra strömkabel. HJÄLP

96 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
hejsan jag behöver lite hjälp med en sak. Ska dra strömkabeln från motorutrummet in i kupen men jag kan seriöst inte hitta några andra kablehål man kan klämma i eller något.
Har en 9-3 99.
Du kanske har gjort det med din 9-3 berätta hur du gjorde ;P

Jag vill helst inte bårra nå extra hål hmm

Storlek på strömkabeln är 50mm2

4 586 Inlägg
13 mars 2009
på samma sida som säkringshållaren sitter i bilen borde det sitta en gummigenomföring. dock så lär du få plocka bort lite plast för att få igenom kabelen

96 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
jorre83 skrev:
på samma sida som säkringshållaren sitter i bilen borde det sitta en gummigenomföring. dock så lär du få plocka bort lite plast för att få igenom kabelen

jag har sett den men den är på tok för liten för att få igenom en 50mm2 kabel

4 586 Inlägg
13 mars 2009
Danne_OBS skrev:
jorre83 skrev:

jag har sett den men den är på tok för liten för att få igenom en 50mm2 kabel

då får du borra ett eget hål samt skaffa en genomföring

det brukar gå med lite vilja trors att det ser trångt ut. jag brukar ta lite såpa eller liknande så den glider lättare
Senast redigerat av jorre83 (13 mars 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 mars 2009
Eller så införskaffar man butyltape från tex Volvo....tar bort gummipluggen, drar igenom kabeln i hålet. Tar butyltape runt kabeln vid hålet (när kabeln är fullt framdragen) och drar lite till så att butyltapen dras med in i hålet och tätar....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

96 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
okej men jag trordet blir till att borra ett eget hål tongue men seriöst det är omöjligt att få igenom en kabeln. tar man bort gummitätningen så är det inte mycket man får in. tro mig. XD

7 Inlägg
14 mars 2009
nja omöjligt vill jag inte säga...jag fick igenom hela kontakten till mitt led kit igenom gummitätningen...visst...fick ta o smorja lite

96 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Saab_900_T skrev:
nja omöjligt vill jag inte säga...jag fick igenom hela kontakten till mitt led kit igenom gummitätningen...visst...fick ta o smorja lite

Okej vad hade du för mm2 på kabeln då ;P

96 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
polomononen skrev:
Vet inte om det är skillnad mellan min 900ng och din 9-3. För jag drog igenom 50mm2 utan problem. Visst var man tvungen att ta bort pluggen och göra ett ordentligt hål i pluggen. men speciellt svårt tyckte jag inte det var.

Okej kan väll inte köra annat än prova då tongue

7 275 Inlägg
14 mars 2009
Drog in min kabel i höger sida utav motorutrymmet.
Nån gummigenomföring sitter där.

Ploppar ut bakom handskfacket.

96 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
okej ja det ärett alternativ. ska kolla där mide tongue tack mer förslag på hur du gjorde med din 9-3/900

7 275 Inlägg
14 mars 2009
Glömde tillägga, jag har en 50mm kabel som går igenom där...

96 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
den där gummitätningen. om jag har hittat samma är den väll ganska så stor med massa kablar. sitter ganska högt upp.

7 275 Inlägg
14 mars 2009
Kan säkert vara den, satt rätt högt upp ja.
Har inte bilen här så kan inte säga säkert men det låter troligt.

96 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
okej ja den va bra tjock så jag för arbeta lite med den. tack så mycket. tongue

Sök