3318
Sök

Försäkra ett importerat fordon???

28 Inlägg
24 juni 2006
Trådstartare
Hejsan. håller på att köpa en bil som är importerad från usa. men har kollat runt lite på länsförsäkringar m.fl. och dom kan bara ge trafikförsäkring för importerat fordon. är det någon här som vet något/några försäkringsbolag som helförsäkrar importerade fordon ?!?! gärna dom billigaste ! Tacksam för hjälp !!

Inget varvar som en Honda med VTEC !!

9 Inlägg
24 juni 2006
jag har en usa imorterad bil och har den försäkrad på trygghansa. jag pratade också med länsförsäkringar och dom kunde inte erbjuda någon försäkring men därimot folksam dock så va dom dyrare än trygghansa
så det är inga problem att helförsäkra en importerad bil

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
24 juni 2006
ringde du till lä'nsförsäkringar så måste dom ju ändå ha sagt till dig att du skulle komma och visa upp bilen med 2 nycklar för att få en helförsäkring. så gjorde dom med mig ivarjefall, dom kunde inte ge mig heller en helförsäkring på telefon.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Leg. Spådam
816 Inlägg
24 juni 2006
fredric_k har helt rätt i det han säger. Problemet är att man bara får ut en (ännu mindre) skitsumma om bilen skulle kvaddas, när den är importerad.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

1 639 Inlägg
24 juni 2006
HondaPower skrev:
Hejsan. håller på att köpa en bil som är importerad från usa. men har kollat runt lite på länsförsäkringar m.fl. och dom kan bara ge trafikförsäkring för importerat fordon. är det någon här som vet något/några försäkringsbolag som helförsäkrar importerade fordon ?!?! gärna dom billigaste ! Tacksam för hjälp !!

Jag hade inga problem att helförsäkra min bil, och behövde inte visa upp den...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

28 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Och vart försäkrade du din då MRCELICA??

Inget varvar som en Honda med VTEC !!

1 256 Inlägg
25 juni 2006
Folksam är MYCKET billiga när det gäller Importerade fordon, dom bråkar inte om krav och så vidare big_smile

Wankel
1 080 Inlägg
25 juni 2006
är den svensk reggad och besiktad ska det inte vara nåt problem
kollade försäkringen på min blivande bil, kommer försäkra den hos if..dom var billigast och jag behövde inget larm eller visa upp bilen som vissa andra försäkringsbolag
Senast redigerat av StiFf (25 juni 2006)

MDS Västerås

1 639 Inlägg
25 juni 2006
HondaPower skrev:
Och vart försäkrade du din då MRCELICA??

Har haft den hos LF, men nu har jag den hos Auro.

Vet bara att LF inte gillar importerade BMW's...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

538 Inlägg
25 juni 2006
jag har IF p min import, funkar skit bra, fick till o med ett bättre pris än om den skulle vara sv-såld! tongue

121 Inlägg
25 juni 2006
Jag har aldrig stöt på något problem hos Länsförsäkringar angående importerad bil. Har Importerat 5 bilar och haft dem alla helförsäkrade hos Lf. Har aldrig behövt visa upp dem.

Att komma två är att förlora!

452 Inlägg
25 juni 2006
Jag är inne på min andra import bil.
Första från italien, honda prelude -93 och det var inget snack när jag skulle försäkra den.
Folksam var billigast bland trygg hansa, läns och if.

Idag äger jag en corrado som blev importerad från tyskland i slutet av 2005.
Första gången i trafik i januari (tror jag) men inga problem med att regga den, även denna på Folksam.

Förra ägaren hade den på Läns ..

Sök