2975
Sök

760 Tic vill inte starta! Hjälp!

16 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Jag köpte en 760 Tic för ett tag sen och i förrgår på morgonen vill den inte starta, hade varit ute och kört på kvällen innan och då funkade den felfritt.

Jag har kollat lite själv och den får ingen gnista och spridarna verkar inte vilja öppna sig,

Jag har provat byta givaren på svänghjulet, bytt tändmodulen, bytt styrbox och kollat tändningslåset osv.

Mätte igår att jag inte har någon ström till Tändspolen och jag undrar om det sitter en startspärr i bilen för det har suttit Automat i men han som hade den innan hade byggt om till manuell, undrar även om det kan ha något med larmet att göra?

Provade koppla direktström på spolen och då fick jag gnista men spridarna öppnar sig inte ändå.
Vet inte riktigt vad mer jag kan kolla?!

Väldigt tacksam för svar !

/ Emil

30 Inlägg
17 mars 2009
kan vara bränslerelät som har gett upp hade en 740 tic som va precis likadant fel på ingen gnista o ingen bensin kom fram o ja bytte relät o sen gick den

16 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Det kommer bränsle fram till spridarna men det verkar inte som dom öppnar sig för stiften är helt torra, tror inte att det är bränslerelä för då hade det väl inte ens kommit fram nån bensin?

5 Inlägg
17 mars 2009
Kolla relät som sitter vid expansionskärlet.. ett svart litet relä. Det styr tydligen spridarna m.m
Det va fel på min 940 den va stendöd men ja bytte det relät å då funkade bilen igen.

16 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Det sitter inget relä där på bilen =/

Sök