3330
Sök

9000 motor i min 900

Bilmek
10 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Hej har en liten fråga.. har en 9000 2,3t motor i min 900 -94. den skakar som satan vid acc, har upptäckt att 9000 har ett övre motorfäste som inte 900an har.. då är min fråga.. hur löser dom vibrationerna i 900 utan de staget på orginalmotorn?

tacksam för svar

MVH// Tobbe

Supraman
2 300 Inlägg
21 mars 2009
Förmodligen andra motorfästen som klarar vridningarna bättre.
Annars så e de bara att konstruera ett stag och sätta i torpeden på lämpligt sätt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

7 Inlägg
22 mars 2009
kolla inre drivknuten på höger sida så att den inte är glapp eller tom på fett för då kan du få vibrationer vid acceleration . lika dant kan det bli om du sänkt bilen för då kan du få lägga distanser mellan motor ramen och växellådskudden

Bilmek
10 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
saab-mek skrev:
kolla inre drivknuten på höger sida så att den inte är glapp eller tom på fett för då kan du få vibrationer vid acceleration . lika dant kan det bli om du sänkt bilen för då kan du få lägga distanser mellan motor ramen och växellådskudden

okej tack för svar. Ska ta och kolla upp det någon dag. om bilen är sänkt vet jag faktiskt inte. köppte den i torsdags.
men det skiljer inget mellan motorfästerna i övrigt på 2.0 o 2.3?
för det är mer som skakningar än vibrationer

Mvh// Tobbe

Saab
344 Inlägg
22 mars 2009
Kolla på EXD finns motorfästen att köpa där

http://www.exd.se/forums/viewtopic.php?f=20&t=194

2 021 Inlägg
22 mars 2009
eller så sätter du dit ett 9000 övre motorfäste, går tydligen fint ska göra det på min, bara bulta i toppen som på en 9000 sen skruvar du det i fjäderbenstaget

http://www.ericsaabsite.com/Upgrades/SS … Mount.html

Hjälper iaf vid växlingar när man trycker på lite, sen om det åtgärdar dina vibrationer kan ja ej svara på

Pedal To The Metal
750 Inlägg
23 mars 2009
saab-mek skrev:

Min vibrerar inte då den är sänkt..  Bara en parantes ! smile

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Sök