3363
Sök

Knappt fem år gammal A3 med rostiga dörrar?!

Säljare
8 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Mors!

Polaren köpte nyss en Audi A3 2.0 FSI -04. När han tvättade den för första gången noterade han att han har kryprost i nedre bakkant på båda dörrarna, bilen är i ett övrigt mycket bra skick. Är detta något som kan tänkas gå att få åtgärdat på någon slags garanti?

En granne har en Ford Ficus -02 som nu är på lackverkstad för att för andra gången få en ny uppsättning dörrar och baklucka pga rost.

My arms, your hearse

378 Inlägg
23 mars 2009
Be han kolla upp med Audi, ang "rost garantier" dock blir det oftast tvister om sådant då man skall ha följt "tvätt regler" med mera.  OBS: Vet ej hur audi är med detta, men hade en kompis förr som hade problem med en Hyundai som var relativt ny som garantin ej täckte för han ej hade tvättat som man skulle.

// KimpaaBooY

Avstängd
512 Inlägg
23 mars 2009
Rostgarantin gäller mot genomrost! Om de inte är lika generösa som ford och lackar om alla/ alternativt byter dörrar.

Administratör
11 960 Inlägg
23 mars 2009
Tyvärr så finns det måndagsexemplar av allt, men framför allt gäller det ju att inte slarva med tvätten. Salt fräter hmm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 488 Inlägg
23 mars 2009
Vad bekanta till mig upplevt så är audi väldigt bra på att åtgärda sådant på goodwill. Åk till en audiåterförsäljare och visa bilen är mitt tips.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 mars 2009
Tur att polaren inte har en Mercedes E-klass, då hade han varit glad om han "bara" hittat rost i dörrarna tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
23 mars 2009
Rquired skrev:
Tur att polaren inte har en Mercedes E-klass, då hade han varit glad om han "bara" hittat rost i dörrarna tongue

Komplett ifylld service bok, så fixar Mercedes rosten på "goodwill".

Men visst en ny bil ska inte rosta så fort, jag menar min Mercedes är 20år gammal och den har endast ytrost på framskärmarna. Men jag har 2st nya, så det gör inget. wink

Det är skillnad på Merca och Merca.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

460 Inlägg
23 mars 2009
som sagt åk in på vag och snacka med dom. har för mig att dom brukar ta det på goodwill.

1 634 Inlägg
23 mars 2009
Se till att undersidan av dörren är nytvättad bara när han åker in, hörde om en som inte fick det på garantin på sin bil för att han inte tvätta där. Var SAAB och längesen iofs.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 mars 2009
-Mackan- skrev:
Rquired skrev:

Men visst en ny bil ska inte rosta så fort, jag menar min Mercedes är 20år gammal och den har endast ytrost på framskärmarna. Men jag har 2st nya, så det gör inget. wink

Menar förstås inte alla Mercedes, därför jag skrev *E-klass* wink

Men jag förstår vad du menar, men Mercedes hade problem där ett tag. En kompis har en C-klass (90-talaren) som knappt gått nånting och är pedantskött men helt sönderrostad undertill. Och efter att ha kikat på ett par A-klass hittar man en massa rost även på 5år gamla sådana. Så det gäller inte bara E-klass även om  det är där problemet är som störst, synd på i övrigt så fina bilar.

277 Inlägg
23 mars 2009
-Mackan- skrev:
Rquired skrev:

Somliga kallar det Rost,Mercedes kallar det för Standard. winktongue

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
24 mars 2009
Rquired skrev:
-Mackan- skrev:
Rquired skrev:

Men jag förstår vad du menar, men Mercedes hade problem där ett tag. En kompis har en C-klass (90-talaren) som knappt gått nånting och är pedantskött men helt sönderrostad undertill. Och efter att ha kikat på ett par A-klass hittar man en massa rost även på 5år gamla sådana. Så det gäller inte bara E-klass även om  det är där problemet är som störst, synd på i övrigt så fina bilar.

vi har 4 E klass
en går som jobbarbil inte tvättad på 2 år den har det börjat komma rost på nu
men är en gammal bil så orka bry sig
sen har vi en E270 från 03 rullat ca 50000 mil finns inte en rostfläck på den
förutom bagage luckan där vi kört imot och skavt bort lacken
även min 190 2.6 92a
inte en rostfläck under ser nästan ny ut
finns lite på en skärm bara

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
Team-Adolfsson skrev:
Rquired skrev:
-Mackan- skrev:

vi har 4 E klass
en går som jobbarbil inte tvättad på 2 år den har det börjat komma rost på nu
men är en gammal bil så orka bry sig
sen har vi en E270 från 03 rullat ca 50000 mil finns inte en rostfläck på den
förutom bagage luckan där vi kört imot och skavt bort lacken
även min 190 2.6 92a
inte en rostfläck under ser nästan ny ut
finns lite på en skärm bara

4 stycken, och en som rullat 50k. Värst vad nu ligger i då big_smile

Jo klart det finns välvårdade bilar som inte rostar, men det går ju knappast att förneka att Mercedes haft problem smile

Sök