2408
Sök

Ta bort dämparen på s40

6 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
#1
hej jag har en s40 t4 och funderar på att plocka bort den första dämparen, dvs den direkt efter motorn. hur kommer ljudet bli? och hur påverkan det motorn? är näligen ute efter lite mörkare toner när man ska dra iväg. tacksam för svar

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 april 2009
#2
Tror inte första dämparen gör så mycket i ljud.
Om du du vill ha lite "billig ljud" så är sista dämparen både ganska enkel och effektiv att ta bort och erstätta med ett rakt rör och ett utblås.

Autotech

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 april 2009
#3
MarcusAhlin skrev:
hej jag har en s40 t4 och funderar på att plocka bort den första dämparen, dvs den direkt efter motorn. hur kommer ljudet bli? och hur påverkan det motorn? är näligen ute efter lite mörkare toner när man ska dra iväg. tacksam för svar
Den första "dämparen" efter motorn är en katalysator. tar du bort den så kommer du få tänd motorlampao ch fett nerslag på bilprovningen.

En kund till BSR provade detta för att sedan återkomma och strängerligen undra varför inte BSR avgassystem gick genom bilprovningen. wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

6 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
#4
torpis skrev:
MarcusAhlin skrev:
hej jag har en s40 t4 och funderar på att plocka bort den första dämparen, dvs den direkt efter motorn. hur kommer ljudet bli? och hur påverkan det motorn? är näligen ute efter lite mörkare toner när man ska dra iväg. tacksam för svar
Den första "dämparen" efter motorn är en katalysator. tar du bort den så kommer du få tänd motorlampao ch fett nerslag på bilprovningen.

En kund till BSR provade detta för att sedan återkomma och strängerligen undra varför inte BSR avgassystem gick genom bilprovningen. wink
jo men först kommer väll katalysatorn och någon decimeter efter det kommer väll den första dämparen och den andra dämparen precis i slutet?

37 Inlägg
7 april 2009
#5
tja mackan. ta du bort sista burken. de kommer nog bli lagom med muller dåsmile vänliga hälsningar din överman!


6 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
#6
i helvete min överman. det är inte bara bilen som avgör vem som är snabbast man måste kunna köra bilen också cool
Senast redigerat av MarcusAhlin (7 april 2009)

37 Inlägg
7 april 2009
#7
haha då har du inte en chans där heller:P för man bör ju klara av att hålla sig på vägen me;)



Sök