Tjena, är helt ny här så detta blir mitt första inlägg och min första tråd här!
Jo det är så att jag förmodligen köper en BMW 540iA (1993) nu i påsk. Bilen är fin och så, men det är några saker jag behöver svar på.
1.När jag testkörde bilen kändes allt bra, förutom gaspedalen som var ordentligt trög. Alltså, den fungerar som den ska och fastnar inte nedtryckt, men den är tillräckligt hård för att man ska förlora mycket precision. Dessutom känns det lite som att den "hackar" sig ner. Svårt att beskriva, hoppas ni förstod.
Någon som har nån aning om vad det kan vara? Hörde snabbt med en mekaniker på lokala bilverkstaden och det han kom att tänka på var att det var mycket skit i spjället, eller vad han nu kallade det.
Någon som haft, eller känner till detta problem med bmw? Läste lite om något som kallades "sticky pedal", men det verkade röra nyare bilar än denna.
2.Till andra frågan då. Säljaren säger att bilen är utrustad med fälgar från BBS, däremot står det inget på dem (utsidan) och jag lyckas inte hitta modellen någon annan stans. Är detta verkligen ett par BBS-Fälgar?
Tyvvär tog jag inga bättre bilder än dessa, hoppas de räcker.
Tack och hej!