2979
Sök

spacers från biltema....

3 650 Inlägg
19 januari 2009
740Rob skrev:
Hade en B.tema (6mm?)spacer per hjul på 740in och det funka, provade med två per hjul bak men skaka oroligt mycket, tappa nästan ena hjulet. roll
Gjorde istället så att ja lämnade iväg 4 gamla bromsskivor på svarvning dvs, det svarvades bort den delen där bultarna sitter och andvände då dessa som spacer, 8mm har ja för mej dom svarvades ned till och det blev mycket bättre än B.temas spacers.. tongue

Prova B.temas spacers och bilda din egen uppfattning om dessa.. wink

MVH

5 & 3 mm har biltema

5 089 Inlägg
19 januari 2009
740Rob skrev:
Hade en B.tema (6mm?)spacer per hjul på 740in och det funka, provade med två per hjul bak men skaka oroligt mycket, tappa nästan ena hjulet. roll
Gjorde istället så att ja lämnade iväg 4 gamla bromsskivor på svarvning dvs, det svarvades bort den delen där bultarna sitter och andvände då dessa som spacer, 8mm har ja för mej dom svarvades ned till och det blev mycket bättre än B.temas spacers.. tongue

MVH

men det har ju ingeting med det att göra, du använde en sådan lång spacer att du tappade navcentreningen, och då skakar det, och gör att bultarna skakar loss.

\Lindgren

Leg. nöt
460 Inlägg
19 januari 2009
FLindgren skrev:
740Rob skrev:

MVH

men det har ju ingeting med det att göra, du använde en sådan lång spacer att du tappade navcentreningen, och då skakar det, och gör att bultarna skakar loss.

Sorry för det, ville bara dela med mig av min erfarenhet av idiotiska prövningar.. Det var ett (idiot)test att provköra med det så.(!) Vilket ja verkligen lärde mig av det.. roll
Senast redigerat av 740Rob (19 januari 2009)

SAAB

1 723 Inlägg
19 januari 2009
fungerade inte på Pontiacen, vibrerade som fan trots nybalanserade däck. men det varierar säkert från bil till bil.

729 Inlägg
18 april 2009
Har 3mm Biltemaspacers i alla fyra hörn som bäst... Funkar hur bra som helst! smile Inga vibrationer fast man kör 130-140...

På min bil är ju bultmönstret 5x100 och det är även det minsta man kan ha för att Biltemas universalspacers ska passa... Det positiva med det är att spacersen inte slipper att glida åt något håll utan dom blir automatiskt centrerade...

Om man ska ha dom på t.ex. en Volvo med bultmönster 5x108 kan det vara betydligt knepigare att få dom centrerade...

Sök