Att ta bort skivbolagen helt drabbar ingen artist. som jag redan sagt så tjänar de flesta band sina pengar på konserter. Alltså kommer dem att lämnas relativt opåverkade...
Jag hade nog inte lyssnat på musik alls idag om det inte varit för gratis nerladdning... och JA ibland köper jag en och annan skiva eller DVD från mina favoritband... man vill ju kunna lyssna och kolla om banden än bra...
att det sen finns undersökningar som visat ökad försäljning i takt med ökad nerladdning det tänker ingen på..
kolvas skrev:
ett stort problem som jag ser är att ifall jag köper en skiva med 13-18 låtar på så kostar den 169:- men ifall jag vill ladda ner den lagligt så kostar varje låt 20:- trots att man då inte får skiva eller album & allt som hör därtill, hade dom gjort lagliga alternativ som kostat 2-5kr/låt för länge sedan så hade inte den olagliga nedladdningen varit så utbredd men skivbolagen missade det tåget och nu försöker dom stoppa det på alla möjliga sätt istället.
Sen är det inte någon större stöld ifrån artisterna utan det är värre för skivbolagen, dom får väl göra som så många andra branscher och hitta nya vägar att finansiera sina produkter eller t.o.m skippa nuvarande produktsortiment och skaffa nytt som är attraktivt för dagens marknad.
håller med fullständigt.
Senast redigerat av AcesHigh666 (24 april 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.