3143
Sök

Saab 9-5 hackar när man gasar

12 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
hej min saab 9-5 hackar när man gasar det är en turbo kan det ha något med den att göra ? ny torbo är det och det är inte tändstiften dom är bytta. vad kan de vara!?

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
26 april 2009
På min s4 var det tändstiften... men dom är ju bytta säger du...

Before anyone did anything, Elvis did everything...

514 Inlägg
26 april 2009
på min var det tändstiften

BMW = Bil Med Wasakredit

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
26 april 2009
Kanske är fel tändstift? eller dåliga fast dom är nya

Before anyone did anything, Elvis did everything...

2 164 Inlägg
27 april 2009
Vad för tändstigt kör du med???
De ska vara PFR 6H 10 enligt nya rekomendationer från saab!

MVH

757 Inlägg
27 april 2009
eller lmm

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 april 2009
tändkasett kan det vara ? var så på min saab, å sen byta man avgassystem å tändkasett å man märkte inte av de sen ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

305 Inlägg
27 april 2009
jag har liknande problem med min ibland när den är varm och det är varm ute(självklart på stcs banträffar) men vad jag hört så är det typisk tändkasset problem om man har bra stift.
Jag har dock inte bra stift så jag tänkte börja där så får vi se vad som händer.

Ha de
//Patrik

892 Inlägg
27 april 2009
Vad det kan vara...

Tändstift, Tändkablar, Fördelningsdosa, LMM, Lambda, Tempgivare, Bränslefilter, Soppapump, Spridare, Vakuumläcka, Styrbox, ... ...

Beskriv problemet lite närmare så kan det vara lättare. Hur beter den sig annars, går den perfekt förutom när du gasar? Har du bytt något mer, servat den? Har du felsökt nått själv t ex kollat färgen på tändstiften? smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

2 164 Inlägg
27 april 2009
Android skrev:
Vad det kan vara...

Tändstift, Tändkablar, Fördelningsdosa, LMM, Lambda, Tempgivare, Bränslefilter, Soppapump, Spridare, Vakuumläcka, Styrbox, ... ...

Beskriv problemet lite närmare så kan det vara lättare. Hur beter den sig annars, går den perfekt förutom när du gasar? Har du bytt något mer, servat den? Har du felsökt nått själv t ex kollat färgen på tändstiften? smile

Vi som kan saab vet vad de kan vara ungefär utan närmare beskrivning.

Sen finns de inga tändkablar eller fördelare.

MVH

892 Inlägg
28 april 2009
Fredrik-79 skrev:
Android skrev:
Vad det kan vara...

Vi som kan saab vet vad de kan vara ungefär utan närmare beskrivning.

Sen finns de inga tändkablar eller fördelare.

MVH

Nä det är sant, det sitter tändkasset på SAAB ja. Kan inte påstå att jag kan dem speciellt bra...

Men du menar alltså att när han säger att bilen hackar när han gasar, så är problemet bestämt att har han fel tändstift i? Fan, SAAB verkar ju vara grymt coola bilar, om man kan avgöra exakt vad det är för problem från beskrivningen "min SAAB hackar när man gasar". roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

60 Inlägg
28 april 2009
Haha smile 
"Fan, SAAB verkar ju vara grymt coola bilar, om man kan avgöra exakt vad det är för problem från beskrivningen "min SAAB hackar när man gasar". "

Nåja, jag har liknande problem, den hostar till när man gasar på runt 3500-4500 varv, sen kommer den igång som fan och går fint efter det. Bytte mitt bensinfilter förra året och fenomenet försvann i några dagar, sen kom det igen tyvärr

269 Inlägg
28 april 2009
Hade ett skumt fel på min 9-5:a, startade som vanligt, körde en bit då började den rycka och hacka, dock även vid jämn fart, när jag sedan stannade vid korsningar eller dyligt, då tvärdog den, startade som vanligt och sedan var det samma resa.....visade sig vara dåligt batteri.

Mopar or no car:)

Sök