4526
Sök

Bedrägeri eller ej!

2 751 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
Ja köpte mig ett psp för en vecka sedan! men va inte nöjd med det efter 2 - 3 dagar o packade in det fint i kartongen med alla tillbehör! Stack till maxi och lämnade tebax det med kvittot! Receptionisten kollade inte ens på det när jag lämnade förpackningen & kvittot. En dag senare ringer chefen från maxi börjar påstå massa grejjer om att psp:t var repigt vilket det inte var så länge ja hade det hoss mig! och att det är ej säljbart. Ja sa till han att köra upp fingret i röven för när tjejen i informationen tog emot det kollade hon inte ens i förpackningen.... Plus att det var öppet köp på det...

Så nu vill han helt plötsligt anmäla mig för bedrägeri... lol va tycker ni....??

Who Djaa bless no man curse

Maizer
11 juli 2006
Jag hoppas du åker in i 20 år för det!
Nejdå, kunden har ju alltid rätt säg åt han o dra åt helvete.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 juli 2006
helt rätt dom kan inte göra något dom har ju redan betalat tillbaka dig

296 Inlägg
11 juli 2006
Tycker han kan ta sig.. han har ingen rätt o göra så smile

142 Inlägg
11 juli 2006
det är väl upp till han att bevisa att det är du som har åstakommit "skadorna" om du ska kunna åka dit

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

2 751 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
vitafaran skrev:
det är väl upp till han att bevisa att det är du som har åstakommit "skadorna" om du ska kunna åka dit

grejjen är att den va helt som ny när ja lämnade tebax den!! har tillochmed vittnen som kan säga samma sak! Det är ju löjligt han beskrev den som om den va i en ryggsäck i en väcka! lol

1 854 Inlägg
11 juli 2006
Det är ett jobb för sverker på plus, ring han

SSS -12
3 217 Inlägg
11 juli 2006
* Kunden har alltid rätt
* Hon ska få skulden, inte du... Om inte mottagaren av varan kontrollerar vid mottagandet så är det försent!

Köper du en begagnad bil så har du tiden på plats att titta på bilen, när du lagt pengarna i hand så är det upp till dig själv att hanskas med problemen (i viss mån) - Detta gäller då PSP:n och chefen på ICA Maxi!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 751 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
* Kunden har alltid rätt
* Hon ska få skulden, inte du... Om inte mottagaren av varan kontrollerar vid mottagandet så är det försent!

Köper du en begagnad bil så har du tiden på plats att titta på bilen, när du lagt pengarna i hand så är det upp till dig själv att hanskas med problemen (i viss mån) - Detta gäller då PSP:n och chefen på ICA Maxi!

helt rätt men de roliga e att den omöjligt kan ha varit repad eller oanvändbar! men iaf ja har ringt han en gång till o klarat upp det för han har sett att den funkar o allt! o ja sa till han att ja inte har gjort nått fel osv..... så det är ok nu haha gött.

Svindåre
1 433 Inlägg
11 juli 2006
varför e du inte nöjd med psp:t  jag har ett å tycker de e grymt!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

2 751 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
ErskPersk skrev:

det är grymmt o allt!! men ja har inte mycket tid till det! onödigt at tdet ligger där!

1 489 Inlägg
11 juli 2006
n0b0dy_ skrev:
ErskPersk skrev:

det är grymmt o allt!! men ja har inte mycket tid till det! onödigt at tdet ligger där!

Varför köpa det från början ?

• Även den starka måste ta i när han skiter

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 juli 2006
måste gå dåligt för den maxin som börjar tjaffsa om små pengar ^^

Bmw osv..

2 751 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
MarcusL skrev:
n0b0dy_ skrev:
ErskPersk skrev:

Varför köpa det från början ?

vetti fan impulsivt köp!

45 Inlägg
12 juli 2006
Chefen får ju skylla sig själv, om tjejen i kassan tog emot det är ju återköpet avslutat.

Sök