2658
Sök

KÖPRÅD: Sedan/Kombi, Original, Bra motorkraft osv!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 februari 2009
#61
Håller med föregående talare. Både bmw och Volvo är bra bilar, vilken man föredrar har nog mer med vad man har för preferenser. Men att kasta paj och förstöra en tråd räcker det nog med.

Om TS nu vågar sig tillbaka till denna tråden, så tycker jag han ska ge sig ut på en bilhandlarrunda och ta en liten tur med de bilar han finner intressanta.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
8 februari 2009
#62
Rquired skrev:
EDIT: Ofta vinner Bmw mycket på fri service i 8k mil/ 3 år. Men det är förbrukat på de modeller vi pratar om. När jag räknade krävde Bmwn ett extra tändstift,medans Volvon krävde kamremsbyte därav skillnaden.

Ändå brukar BMW vara dyrast/mil under tre års ägande om man kollar nybilstester mot Audi, Volvo, VW m.fl. . Lite lustigt. tongue

Dieselkombis (gam-härkar):
http://www.teknikensvarld.se/files/TV02 … kombis.pdf

Nå andra kombis (lite nyare):
http://www.teknikensvarld.se/documents/ … /index.xml

E46/V50 osv:
http://www.teknikensvarld.se/files/TV04 … 0_konk.pdf


Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 februari 2009
#63
steifan skrev:
Rquired skrev:
EDIT: Ofta vinner Bmw mycket på fri service i 8k mil/ 3 år. Men det är förbrukat på de modeller vi pratar om. När jag räknade krävde Bmwn ett extra tändstift,medans Volvon krävde kamremsbyte därav skillnaden.

Ändå brukar BMW vara dyrast/mil under tre års ägande om man kollar nybilstester mot Audi, Volvo, VW m.fl. . Lite lustigt. tongue

Dieselkombis (gam-härkar):
http://www.teknikensvarld.se/files/TV02 … kombis.pdf

Nå andra kombis (lite nyare):
http://www.teknikensvarld.se/documents/ … /index.xml

E46/V50 osv:
http://www.teknikensvarld.se/files/TV04 … 0_konk.pdf

Har och göra med att bmw faller mer i värde än de bilar du räknar upp i och med att de är dyrare i inköp.

EDIT: Och nya bilar var det inte tal om i detta fallet, hade topic varit ny bil så hade man fått ta hänsyn till om Bmws högre kvalitet och status är värd ett högre pris (och i med högre pris mer tapp i värde)
Senast redigerat av Rquired (8 februari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

@ GARAGET.ORG
229 Inlägg
9 februari 2009
#64
En S70 T5 eller 2.5T med autotech trim!! dåå har du en jävligt snygg,rätt snabb,bra acc m.m!! Tycker att du ska satsa på en S70/V70 T5/2.5T


www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 februari 2009
#65
En trevligt bil som kan använda som sportligt leksak eller som trevligt familjebil som har kraft under huvud, bra konfort, säker på vägarna oavsett väder, bra kör egenskap, fin inregning, bra utrysning, rätt snål (berör på hur du kör) är en BMW 330 som du säger.
Jag skulle föredra en touring, dom är snygga och mycket plats att lasta på.
Jag har själv en 530 03a som jag är rätt nöjd med.
Lycka till med ditt sökande.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

huh?
10 427 Inlägg
9 februari 2009
#66
Rquired skrev:
steifan skrev:
Rquired skrev:
EDIT: Ofta vinner Bmw mycket på fri service i 8k mil/ 3 år. Men det är förbrukat på de modeller vi pratar om. När jag räknade krävde Bmwn ett extra tändstift,medans Volvon krävde kamremsbyte därav skillnaden.

Ändå brukar BMW vara dyrast/mil under tre års ägande om man kollar nybilstester mot Audi, Volvo, VW m.fl. . Lite lustigt. tongue

Dieselkombis (gam-härkar):
http://www.teknikensvarld.se/files/TV02 … kombis.pdf

Nå andra kombis (lite nyare):
http://www.teknikensvarld.se/documents/ … /index.xml

E46/V50 osv:
http://www.teknikensvarld.se/files/TV04 … 0_konk.pdf

Har och göra med att bmw faller mer i värde än de bilar du räknar upp i och med att de är dyrare i inköp.

EDIT: Och nya bilar var det inte tal om i detta fallet, hade topic varit ny bil så hade man fått ta hänsyn till om Bmws högre kvalitet och status är värd ett högre pris (och i med högre pris mer tapp i värde)

Högre kvalitet verkar ju vara en myt, finns ju en lustig diskussion om detta på Autopowers
forum där man kommer fram till att man betalar för varumärket och inte kvaliteten som i
många fall är bättre på billigare bilar.

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=207201


33 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#67
Vet faktiskt inte hur det blir.

Jag menar, det ända som verkat komma upp seriöst är bmw och Volvo.

När jag börjar övningsköra så sk jag köpa en skruttbil för max 4 000 kr, sen blir det en bra bil för max 40 000.

Verkar riktigt sugen på s70 2.5 turbo -98

Men hur mkt drar den per mil ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 februari 2009
#68
ferato skrev:
Vet faktiskt inte hur det blir.

Jag menar, det ända som verkat komma upp seriöst är bmw och Volvo.

När jag börjar övningsköra så sk jag köpa en skruttbil för max 4 000 kr, sen blir det en bra bil för max 40 000.

Verkar riktigt sugen på s70 2.5 turbo -98

Men hur mkt drar den per mil ?

Min T-5R drar ca 0,8 på landsväg, och då är det en hyfsat tung kombi på 1650kg, och då är den steg 2 trimmad.

En S70 2,5T är lättare, har mindre hästar, mindre turbo och kör du normalt bör du ju utan vidare hamna där också. smile
Dock är det lite svårt att inte vilja växla ner, trycka plattan i mattan, och lyssna på turbon som viner.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

33 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#69
Men varför köper jag inte då en 855 ? istället för s70 , en 855 t5 ???

ELler ?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 februari 2009
#70
steifan skrev:
Rquired skrev:
steifan skrev:

Ändå brukar BMW vara dyrast/mil under tre års ägande om man kollar nybilstester mot Audi, Volvo, VW m.fl. . Lite lustigt. tongue

Dieselkombis (gam-härkar):
http://www.teknikensvarld.se/files/TV02 … kombis.pdf

Nå andra kombis (lite nyare):
http://www.teknikensvarld.se/documents/ … /index.xml

E46/V50 osv:
http://www.teknikensvarld.se/files/TV04 … 0_konk.pdf

Har och göra med att bmw faller mer i värde än de bilar du räknar upp i och med att de är dyrare i inköp.

EDIT: Och nya bilar var det inte tal om i detta fallet, hade topic varit ny bil så hade man fått ta hänsyn till om Bmws högre kvalitet och status är värd ett högre pris (och i med högre pris mer tapp i värde)

Högre kvalitet verkar ju vara en myt, finns ju en lustig diskussion om detta på Autopowers
forum där man kommer fram till att man betalar för varumärket och inte kvaliteten som i
många fall är bättre på billigare bilar.

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=207201

http://www.e24.se/pengar24/shopping/kop … 068167.e24

Där har vi ännu ett argument, men för övrigt tycker jag inte Autopower kommer fram till samma sak som du roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
9 februari 2009
#71
Rquired skrev:
steifan skrev:
Rquired skrev:
Har och göra med att bmw faller mer i värde än de bilar du räknar upp i och med att de är dyrare i inköp.

EDIT: Och nya bilar var det inte tal om i detta fallet, hade topic varit ny bil så hade man fått ta hänsyn till om Bmws högre kvalitet och status är värd ett högre pris (och i med högre pris mer tapp i värde)

Högre kvalitet verkar ju vara en myt, finns ju en lustig diskussion om detta på Autopowers
forum där man kommer fram till att man betalar för varumärket och inte kvaliteten som i
många fall är bättre på billigare bilar.

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=207201

http://www.e24.se/pengar24/shopping/kop … 068167.e24

Där har vi ännu ett argument, men för övrigt tycker jag inte Autopower kommer fram till samma sak som du roll

Statistik säger ju en sak, BMW-ägare kanske är lite slappare än genomsnittet
att själva upptäcka fel så Bilprovningen får göra det åt dom wink

Sen om ägarna är nöjda eller ej, klart man måste vara nöjd med bilen
om man lagt ned massa pengar på den.

Men men, BMW har högst kvalitet och är billigast att äga, fortsätt med ditt tankesätt. big_smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 februari 2009
#72
steifan skrev:
Rquired skrev:
steifan skrev:

Högre kvalitet verkar ju vara en myt, finns ju en lustig diskussion om detta på Autopowers
forum där man kommer fram till att man betalar för varumärket och inte kvaliteten som i
många fall är bättre på billigare bilar.

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=207201

http://www.e24.se/pengar24/shopping/kop … 068167.e24

Där har vi ännu ett argument, men för övrigt tycker jag inte Autopower kommer fram till samma sak som du roll

Statistik säger ju en sak, BMW-ägare kanske är lite slappare än genomsnittet
att själva upptäcka fel så Bilprovningen får göra det åt dom wink

Sen om ägarna är nöjda eller ej, klart man måste vara nöjd med bilen
om man lagt ned massa pengar på den.

Men men, BMW har högst kvalitet och är billigast att äga, fortsätt med ditt tankesätt. big_smile

Det sistnämda har jag aldrig påstått, däremot att en Bmw inte kostar mer än motsvarande Volvo eller Saab att äga. Däremot är både en Bmw och en Volvo dyra bilar i jämförelse med nån liten korean eller Fiat.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

33 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#73
Aja blir nog en s70 eller 850

Reservdansk
6 271 Inlägg
11 februari 2009
#74
ferato skrev:
Men varför köper jag inte då en 855 ? istället för s70 , en 855 t5 ???

ELler ?

Vill du ha en kombi då?

S/V70 är snäppet modernare än 850, och har märkbart bättre komfort, och (enligt mig snyggare utseende).
Dock är en 850 riktigt rå jämfört med de nyare modellerna, motorn hörs tydligt, liksom turbon, vägljuden går rakt igenom karossen...

Det är väl lite en smaksak. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Scania arbetare
364 Inlägg
5 maj 2009
#75
Köp min peugeot vet jag

Audiholic!

66 Inlägg
6 maj 2009
#76
Någon borde köpa och vårda denna:
http://www.blocket.se/vi/21571980.htm?ca=23_16_s

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.


Sök