2147
Sök

Är det godkänt att besikta bilen med ögonlock? (volvo s60)

14 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder, är det godkänt att besikta bilen med ögonlock?


3 714 Inlägg
6 maj 2009
#2
Nja eftersom den är typgodkänd så ska det inte vara lagligt

annars om dom inte bryr sig så får dom ej störa ljusbilden

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Fri fart för ett fritt folk!
13 993 Inlägg
6 maj 2009
#3
det är inte godkänt på någon bil oavsätt om dom är helbilsgodkända eller ej

Kör fort så hinner inget hända...

14 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#4
Okey men om man nu ska sätta dit ögonlock iaf och sen plocka bort dom till besiktingen, några förslag på bra fästmarial?


Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 maj 2009
#5
Jag har aldrig hört talas om någon som har torskat, på besiktningen när det kommer till ögonlock, jag antar att du har tänkt köpa och inte snajjda till några själv.  smile


/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

455 Inlägg
6 maj 2009
#6
sa inget på besiktningen om mina ögonlock! inte hört något från polisen heller! gjort dom själv så är ej e märkta! hehe

>syns man inte finns man inte<

14 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#7
-Mackan- skrev:
Jag har aldrig hört talas om någon som har torskat, på besiktningen när det kommer till ögonlock, jag antar att du har tänkt köpa och inte snajjda till några själv.  smile


/Markus
Jag hade tänkt att köpa mej ett par, känns smidigast smile


1 723 Inlägg
6 maj 2009
#8
jag torskade inte med längsta huvförlängaren till Golf 3, vilken även går ner över strålkastarna. inte sagt att du klarar dig för det. Men fäst dem med kardborre eller dubbelhäftande tejp. kardborrde ska jag använda på golfen, det räcker iom att även huven trycker fast ögonlocken.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
6 maj 2009
#9
Sand skrev:
Okey men om man nu ska sätta dit ögonlock iaf och sen plocka bort dom till besiktingen, några förslag på bra fästmarial?
silvertejp funkar alltid  wink


82 Inlägg
6 maj 2009
#10
Så länge de inte påverkar ljusbilden får de sitta där...

1 634 Inlägg
6 maj 2009
#11
Frågade på besiktningen om detta för några årsedan och de sa då att de går aldrig så långt ner så de sabbar ljusbilden, så det är OK. Har heller aldrig hört talas om någon som torskat på detta.

Numera Saab 9-5 Aero -00

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 maj 2009
#12
Samma med min förra bil. En Vectra B, hade Mattigs lyktspoilers och det var samma svar på bilprovningen. hade tagit av dom första gången men jag frågade iaf.
Så jag tog ut en ur skuffen och lade på medans vi kollade ljuset och det störde inte. Så gångerna efter det var det inga problem. smile
Men som sagt, är bilen helbilsgodkänd så kan det bli värre. Min var inte det.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.


Sök