3246
Sök

Parkeringsböter...

10 Inlägg
14 juli 2006
Trådstartare
Tja... Har en fråga som jag å några till har undrat länge på.
Om man är inne å kör i nån stad, å parkerar lite fel.
Kan man plocka av vindrutetorkarna då, så att inte Lapp-Lisa kan fästa nån lapp?
Om hon nu mot förmodan skulle lyckas å tejpa på lappen på rutan, vad är det som säger att den inte kan "blåsa iväg" eller "regna bort" ?
Sen i sin tur kan du väl inte få böter för att en parkerad bil saknar vindrutetorkare?
Jag är osäker på frågan...
Ska nog testa nångång... parkera svindumt å plocka torkararmen.
hihi...

533 Inlägg
14 juli 2006
Det spelar ingen roll om boten blåst bort...
Du får bara en påminnelse och kanske om du har otur med en liten käck påminnelseavgift tillförd...

En av anledningarna till att man får parkeringsböter när man står  "svindumt" är ju att man kanske står i vägen för sina medtrafikanter eller kanske uttryckningsfordon.
Jag misstänker att du, precis som många andra, har fått ett mindre slaganfall när trafiken står still och längst fram är det nån jävla jöns som har hittat på egna regler..!!

När du sedan är klar med ditt "projekt" så kan du väl hjälpa mig med svaret på vad som händer om man tänder halvljuset när man kör i ljusets hastighet....

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

18 Inlägg
14 juli 2006
Om lapplisa är mindre smart kan det funka men sitter regskyltarna på bilen så kommer boten på posten.. Ha i stället regskyltarna sittande i skylthållare fram och bak i stället för fastskruvade och ta loss dem i stället.. Det går inte så fort för dem att få bogsera bort bilen..

Fight Hard Fight Back

1 453 Inlägg
14 juli 2006
Snorre skrev:
Om lapplisa är mindre smart kan det funka men sitter regskyltarna på bilen så kommer boten på posten.. Ha i stället regskyltarna sittande i skylthållare fram och bak i stället för fastskruvade och ta loss dem i stället.. Det går inte så fort för dem att få bogsera bort bilen..

Det beror ju helt på hur bilen är parkerad, kan lova dig att det går mycket fortare än man tror om parkeringsvakten verkligen vill ha bort bilen!

För övrigt tycker jag att frågan i sig är ganska korkad (ursäkta uttrycket). Samhällets lagar och bestämmelser är lite mer avancerade än att kunna överlistas med simpla pojkstreck smile

10 Inlägg
14 juli 2006
Trådstartare
Jo mycket riktigt.... man får hem skiten på posten istället... med ev påminnelse avgift.
Har man tur så är Lapp-lisa lite slö den dagen så hon orkar kanske inte bry sig så mycket om man inte har torkararmen på.

Vad gäller halvljus i ljusets hastighet så lär väl ändå inte elsystemet funka på bilen? Så det lär inte lysa eller hända ett dugg?

460 Inlägg
14 juli 2006
sveddan skrev:
Snorre skrev:

Det beror ju helt på hur bilen är parkerad, kan lova dig att det går mycket fortare än man tror om parkeringsvakten verkligen vill ha bort bilen!

För övrigt tycker jag att frågan i sig är ganska korkad (ursäkta uttrycket). Samhällets lagar och bestämmelser är lite mer avancerade än att kunna överlistas med simpla pojkstreck smile

Enligt svensk lag kan varken fastighetsägare, parkeringsbolag,polis eller privatpersoner flytta på en bil utan ägarens/andvändares medgivande.

Det gäller parkerade,krockade,övergivna fordon med.

ETT undantag finns från den lagen,om bilen utgör fara där den står för person eller miljön(oljeläckage).
Om en pundare lämnar en bil på din gräsmatta kan du inte flytta den om inte du har ägarens tillstånd utan att begå ett lagbrott.

Jag tycker att den lagen är helsjuk!
Råkade ut föe det här för ett par år sen då en socialt missanpassad persn lämnat en bil bakom verkstan och inte gick att få tag på,efter 8månader löste jag det själv.
Hällde ut lite spillolja på marken under bilen och ringde miljökontoret.
Dom utfördade ett tillstånd att frakta bilen till skroten.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

Sök