4170
Sök

Volvo 531topp i en B230FB?

från bun!
89 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#1
tjenna
har tänkt o byta topp till en 531, och har hittat en men den sitter på en B230FB motor, är det någon som vet om den håller för en turbo motor? (med lite mer häst än orginal ofc;) )

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

4 001 Inlägg
11 maj 2009
#2
inga problem, den toppen sitter på turbomotorerna också

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

från bun!
89 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#3
kolvas skrev:
inga problem, den toppen sitter på turbomotorerna också

okej, men jag har fått för mig att det finns två olika 531-toppar, och en av dom ska ha natriumkylda avgasventiler, och ska tydligen hålla bättre, eller är det jag som har blandat ihop det? (igen!?)big_smile

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

-utan 940
1 728 Inlägg
11 maj 2009
#4
Det är bara att ta avgasventilerna från din originaltopp. Sen kan man borra upp en extra vattenkanal i toppen som är gjuten från början, de gjorde så för att få bättre kylning på Grupp A-bilarna men det klarar man sig lika bra utan men bara så du vet att man kan göra så innan du monterar den.

från bun!
89 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#5
tackar, det va vad jag behövde veta big_smile

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

11 Inlägg
11 maj 2009
#6
det funkar utan dom ventilerna. men det r säkert bettre med. eller så köper man nya. dom e inte så dyra.

från bun!
89 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#7
okej, men för o va på den säkra sidan wink
en fråga till, har E motorerna fördelar spår i bak kant på kammen?

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

730 Inlägg
11 maj 2009
#8
om fördelarlocket sitter där så har de de..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

från bun!
89 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#9
YeahBitch skrev:
om fördelarlocket sitter där så har de de..

precis vad jag frågade efter smile

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

11 Inlägg
11 maj 2009
#10
fördelar hål finns vell på alla topparna. sitter vell en gummi plugg där som man kan pilla dän

från bun!
89 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#11
kom på att 740 met E motor har fördelarn i bak på toppen lol där vart det utrett

/I´m out, see ya´ll in another univers big_smile

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!


Sök