4235
Sök

Höga avgasvärden, Audi Coupe

1 150 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Tjenare, undrar om de finns nån själv där ute som har något förslag på vad felen kan vara till avgasvärden som är förhöjda.

Värdena gäller en Audi Coupe 2.3 10v, gått 17.000 mil..

Avgasvärden (gränsvärden inom parantes)
CO 5,1 (0,5)
CO 2500 1,2 (0,3)
HC 197 (100)
Lambda 0,96 (0,97)

Jag har precis bytt olja, oljefilter, tändstift, rotor och fördelare på han. Kan de fått ner något av värdena? Samt så såg jag att säkring till lambdasondvärmaren saknades, kan detta vara en orsak med?

Vet någon vad felen kan vara?
Tacksam för all hjälp! /S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

263 Inlägg
12 maj 2009
det du skrev sist kan väl bidra till värdena, har du kollat gasspjället? och givaren till de? kyltempgivaren kan du kika på också. Försäkra dig också om att den inte tar tjuvluft i insuget och att ha ett fräscht luftfilter.

Hur är tomgångsregleringen? om den kärvar kan det börja spöka också. Vad sitter det för insprut på dem där snurrorna?

Bjuuuu han!!

1 150 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
_Jacob_ skrev:
det du skrev sist kan väl bidra till värdena, har du kollat gasspjället? och givaren till de? kyltempgivaren kan du kika på också. Försäkra dig också om att den inte tar tjuvluft i insuget och att ha ett fräscht luftfilter.

Hur är tomgångsregleringen? om den kärvar kan det börja spöka också. Vad sitter det för insprut på dem där snurrorna?

Ja vet inte jättemycket om de själv faktiskt, de är förstabilen jag håller på med, så jag skriver en del inlägg och försöker snappa upp ett och annat...

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 150 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Ingen mer som har några ideér?

a slice of lemon
and a shot tequila..

VAG-tekniker
21 Inlägg
12 maj 2009
Med såna där höga värde då har du fel på lamban+katten.
Kolla även att avgassystemet är super tät....får inte läcka ut nånstans.

Sök