Dem senaste gångerna jag har använt lackrengöring så har det blivit en tunn vit hinna som är fruktansvärt jobbig att få bort efter att man torkat av det.
Någon som vet vad jag gör för fel eller är problemet helt enkelt att jag använder Biltemas cleaner?
uj uj... köp inte biltemas cleaner.. gjorde jag en gång... men ack vad man fick gnussa för att få bort det... och resultatet blev inte bra heller... köp något annat.. det är MIN rekomendation
jag provade cleaner idag för första gången och har också problem med en vit hinna som jag inte får bort helt.. är det bara att gnugga som en idiot? försökte ta lite polish efter för att se om det gick polera bort men det såg ungefär likadant ut... jag använder dock inte biltema utan turtlewax cleaner.
jag provade cleaner idag för första gången och har också problem med en vit hinna som jag inte får bort helt.. är det bara att gnugga som en idiot? försökte ta lite polish efter för att se om det gick polera bort men det såg ungefär likadant ut... jag använder dock inte biltema utan turtlewax cleaner.
jag testade i helgen igen med det men gnodde son en idiot när jag la på det och det funkade, slapp den vita hinnan men det var jobbigt.
Om du gnider för hand så ha blöt trasan . om du kör med polermaskin så kan du ha en vatten flaska och spraya på vatten på trissan i mellanåt då blir så mkt lättare att jobba med den sen kan jag tillägga att det är bättre att du köper en bra polich som tex 3m . själv använder jag lahega 11
det har jag aldrig råkat ut för att det blir det och ja har kört turtle i många år!
rickylicious skrev: