3777
Sök

Till Polis och besiktningsman?? Extra säte i volvo.

159 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Hej ja undrar på om de är nån som kan svara på den frågan.. För ja köpte en 245a som va besiktad med extrasäte och godkänd med det. Men sen sa polisen att man behövde regga om bilen för det?? men vart står de isf om den e omreggad för det??

tacksam för svar. har klurat på detta länge.

16 197 Inlägg
1 juni 2009
om den e reggad me extra säte så ska de stå instrivet i reggbeviset för bilen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

159 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
japp vet de. men tror inte de gör det för ett sån säte man fäller upp i kofferten?

5 089 Inlägg
1 juni 2009
Vad står det i reggbeviset att du får ha?

och finns dte bälte till detta extrasäte?

\Lindgren

5 111 Inlägg
1 juni 2009
Nej, man behöver inte regga om bilen med det extrasätet, men däremot är det bara godkänt för barn (tror upp till 10 år).

159 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
ok.. Ja bälte och grejer e bra. Ja det är ju godkänt i besiktnigen med bälte och grejer. Ok det va ju tråkigt bara 10 år. man sitter ju gött där bak smile Tycker faktiskt det är lite dålig information för varken polisen eller besiktningn vet.

3 650 Inlägg
1 juni 2009
hah skitsnack, behöver inte regga nånting för den där lilla extraplankan där bak..tillbehör, precis som prylfack. Btw har åkt till finland hela vägen i det lilla sätet tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
1 juni 2009
Jag tror de står max 40 kg på varje rygg på mitt säte i 745:an... står inget i mitt regbevis om att min e 7 sitsig...den e besiktad med att också...

Sök