Jag är i konflikt. Jag vet att det är en fd taxibil, men den årliga körsträckan var 5k och sedan 3k mil, vilket egentligen inte är många mil för en Toyota. Den är välutrustad för priset men om jag förstår annonsen rätt kommer den bara med MS-däck som jag inte skulle vilja köra på varken vinter eller sommar och då måste jag lägga till ca 14k för ordentliga vinter/sommardäck.
Jag är i konflikt. Jag vet att det är en fd taxibil, men den årliga körsträckan var 5k och sedan 3k mil, vilket egentligen inte är många mil för en Toyota. Den är välutrustad för priset men om jag förstår annonsen rätt kommer den bara med MS-däck som jag inte skulle vilja köra på varken vinter eller sommar och då måste jag lägga till ca 14k för ordentliga vinter/sommardäck.
Nog får man väl hoppas att en Toyota klarar 9500 mil? Jag förstår inte riktigt ditt dilemma? Är det att den varit just en taxi som bekymrar dig eller är det att den gått 9500 mil?
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Toyota = bra. 2ZR-motorn i den där är ruskigt stabil.
Så länge servicarna gjorts var 1500e mil så har du ?garanti? upp till 10 år och X antal mil.
Ja, vi gjorde service på aukt. verkstad och fick förlängd garanti på vår Prius. Denna gällde hela hybridsystemet. Och ja, jag läste det finstilta. När bilen fyllde 10 år sålde vi den. Med garanti kvar. Fick hutlöst bra betalt för den!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!