2666
Sök

DLS R6A framsystem, hur bygga för bästa ljud?

603 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Hej!
Jag har DLS R6A som framsystem. Men vet att jag förmodligen inte utnyttjar dom till max då jag bara har satt dom i dörren, förvisso med en baffel imellan plåten och dörren smile

Nu har jag bestämt mig för att kapa i dörrsidan och bygga en snygg montering med glasfiber.
Men, kan jag bara göra en snygg outfit och dämpa plåtytorna eller måste dörrsidan typ skruvas i plåten för att verkligen sitta stabilt? Måste jag till och med bygga en låda för högtalaren på baksidan av dörrsidan?
Ni förstår vad jag ör ute efter. Nu när jag tar tag i detta vill jag ju såklart få det så bra som möjligt och inte halvbra pga slarv och hafsjob.

Sebbe

In hoc signo vinces

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
2 juni 2009
Hej. Ska du göra det seriöst så gör detta.

1. Dämpa ytterplåten med Dynamat eller alsdm dämpark. http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=2084
2. Tjocka på dörrsidan genom att lägga några lager med glasfiberväv+ pollyesterplast på insidan.
3. Dämpa den nya hårdare dörrsidan på insidan med samma  dämpark.
4. Bygg en baffel i tex MDF och plasta fast den i dörrsidan.
5. Köp nya klips och en rulle butyltejp, sätt en lite klick på alla klips så dessa inte kan skallra.
6. Lägg gärna en skumgummilist runt dörrsidan där den går mot plåt.

1 785 Inlägg
3 juni 2009
zetec skrev:
Hej!
Jag har DLS R6A som framsystem. Men vet att jag förmodligen inte utnyttjar dom till max då jag bara har satt dom i dörren, förvisso med en baffel imellan plåten och dörren smile

Nu har jag bestämt mig för att kapa i dörrsidan och bygga en snygg montering med glasfiber.
Men, kan jag bara göra en snygg outfit och dämpa plåtytorna eller måste dörrsidan typ skruvas i plåten för att verkligen sitta stabilt? Måste jag till och med bygga en låda för högtalaren på baksidan av dörrsidan?
Ni förstår vad jag ör ute efter. Nu när jag tar tag i detta vill jag ju såklart få det så bra som möjligt och inte halvbra pga slarv och hafsjob.

Sebbe

Titta in på DLS hemsida, där hittar du många bra tips i PDF format

http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_60

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök