Tänkte bara säga att köp absolut inte dom här däcken om du har planerat och spinna det minsta lilla eller pressa bilen till det yttersta i kurvorna. Har kört med 6 sådana däck varav ett tappade en lång rem av mönstret och ett annat som blev helt söndertuggat ner till väven. Däremot har jag haft 4 stycken som har funkat bra.
Senast redigerat av Vollez (4 juni 2009)
Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
De va som fan, däremot contisportcontact 2 funkar ju kanon men iofs det är 2st av 6st som jag haft otur med så de kanske bara va dom 2 som va något måndags ex. Annars är det och ska vara bra däck.
Det kommer bild sen med.
Ingen leder nånstans!
Sämsta jävla däcken någonsin, inget grepp över huvudtaget, lossnar långa jävla remsor från däcken när dom blir riktigt varma och skit. Nää dom har vi fått många klagomål på, på jobbet och jag har själv provat dom.
Sämsta jävla däcken någonsin, inget grepp över huvudtaget, lossnar långa jävla remsor från däcken när dom blir riktigt varma och skit. Nää dom har vi fått många klagomål på, på jobbet och jag har själv provat dom.
Då kanske det inte va måndags ex ändå...lite delade meningar. Mina va skit iaf...
jag kör ganska hårt med min och de har funkat kanon för mig! dock har jag sportcontact 3... men jag tycker visserligen också att de försvinner lite fort... kan ju vara mitt eget fel visserligen!
Svårt att se, men att det lossnar stora bitar på bättre lågprofilsdäck är inget ovanligt när man sladdar och spinner. Det är ju inte direkt gjorda för att driftas med. Eller vad har du gjort egentligen?
Svårt att se, men att det lossnar stora bitar på bättre lågprofilsdäck är inget ovanligt när man sladdar och spinner. Det är ju inte direkt gjorda för att driftas med. Eller vad har du gjort egentligen?
Mina däck har tagit slut efter ett drift varv runt en rondell, nu har jag michelin pilot primacy. Lite bättre grepp rakt fram på torrt men jävligt hala på vått men dom håller att sladda med iaf. Inte för att det är huvudsaken men hur man än behandlar däck tycker jag inte det ska lossna klumpar. Det är en trafikfara om du låser bromsarna till exempel i 20 meter och du inte har abs. Sport contact 2 och 3 är helt annat. 3orna är otroligt bra och toppar listor, tvåor har jag fram på bilen och dom funkar kanon med. Däcken är 225/45 R17...
Ingen leder nånstans!