3884
Sök

Continental sport contact

274 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Tänkte bara säga att köp absolut inte dom här däcken om du har planerat och spinna det minsta lilla eller pressa bilen till det yttersta i kurvorna. Har kört med 6 sådana däck varav ett tappade en lång rem av mönstret och ett annat som blev helt söndertuggat ner till väven. Däremot har jag haft 4 stycken som har funkat bra.

http://lh6.ggpht.com/_xmt_ONTCJwY/SiecJ1mzSuI/AAAAAAAAAKo/P2LCp5zT4Ko/s1024/20090604095.jpg

http://lh5.ggpht.com/_xmt_ONTCJwY/SiecI70ao9I/AAAAAAAAAKk/gqSjY_vQ0pE/s1024/20090604093.jpg
Senast redigerat av Vollez (4 juni 2009)

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!

93 Inlägg
4 juni 2009
hmm, skumt jag har mina o dom funkar perfekt i alla lägen... Kanske bara haft otur eller nått måndags X

Med lem
1 127 Inlägg
4 juni 2009
Farsan kör med såna på sin bil, lite dålig hållbarhet men annars fungerar de bra. Riktigt skönt grepp när man får upp lite temp i däcken.

Den bilen går med rätt mycket hjulspinn iaf när jag kör den, inte varit några problem? tongue
Senast redigerat av H3dlund (4 juni 2009)

847 Inlägg
4 juni 2009
Det är bästa däcken jag provat, Bra grepp och bra hållbarhet

274 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
De va som fan, däremot contisportcontact 2 funkar ju kanon men iofs det är 2st av 6st som jag haft otur med så de kanske bara va dom 2 som va något måndags ex. Annars är det och ska vara bra däck.

Det kommer bild sen med.

Ingen leder nånstans!

12 086 Inlägg
4 juni 2009
De däcket anses va ett av de bästa som finns i sin klass.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
4 juni 2009
Sämsta jävla däcken någonsin, inget grepp över huvudtaget, lossnar långa jävla remsor från däcken när dom blir riktigt varma och skit. Nää dom har vi fått många klagomål på, på jobbet och jag har själv provat dom.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

274 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Sämsta jävla däcken någonsin, inget grepp över huvudtaget, lossnar långa jävla remsor från däcken när dom blir riktigt varma och skit. Nää dom har vi fått många klagomål på, på jobbet och jag har själv provat dom.

Då kanske det inte va måndags ex ändå...lite delade meningar. Mina va skit iaf...

http://www.dacktest.com/pkw_sommerreife … index.html

Ingen leder nånstans!

huh?
10 427 Inlägg
4 juni 2009
JapMax skrev:
De däcket anses va ett av de bästa som finns i sin klass.

Jupp, om dom inte får bäst totalresultat så brukar dom iaf ligga topp tre mot
Michelin, Pirelli, Goodyear m.fl.

Men däcktester säger ju inte så mycket om hur slitstyrkan är.

1 339 Inlägg
4 juni 2009
Har också bara bra erfaranheter av dom däcken, jag är dock ingen racerförare. Men jag läser iallfall TESTER där dom toppar listan!

212 Inlägg
4 juni 2009
jag kör ganska hårt med min och de har funkat kanon för mig! dock har jag sportcontact 3... men jag tycker visserligen också att de försvinner lite fort... kan ju vara mitt eget fel visserligen!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Med lem
1 127 Inlägg
4 juni 2009
Svårt att se, men att det lossnar stora bitar på bättre lågprofilsdäck är inget ovanligt när man sladdar och spinner. Det är ju inte direkt gjorda för att driftas med. Eller vad har du gjort egentligen?

274 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:
Svårt att se, men att det lossnar stora bitar på bättre lågprofilsdäck är inget ovanligt när man sladdar och spinner. Det är ju inte direkt gjorda för att driftas med. Eller vad har du gjort egentligen?

Mina däck har tagit slut efter ett drift varv runt en rondell, nu har jag michelin pilot primacy. Lite bättre grepp rakt fram på torrt men jävligt hala på vått men dom håller att  sladda med iaf. Inte för att det är huvudsaken men hur man än behandlar däck tycker jag inte det ska lossna klumpar. Det är en trafikfara om du låser bromsarna till exempel i 20 meter och du inte har abs.
Sport contact 2 och 3 är helt annat. 3orna är otroligt bra och toppar listor, tvåor har jag fram på bilen och dom funkar kanon med. Däcken är 225/45 R17...

Ingen leder nånstans!

Sök