Hej.
Jag har en :
Skoda Felicia 1.3
årsmodell 99
ej servo.
12700 MIL
Felet :
Det började med att jag körde hem en dag och plötsligt så började Batteri Lampan lysa på panelen. Sedan så saktades bilen ner plötsligt när jag gasa hände det inget och bilen dog plötsligt. Jag provade att starta bilen igen och den var då helt död.
Jag trodde det kunde vara batteriet , så jag provade med starthjälp och då gick bilen igång fast så fort man tog bort kablarna och bilen stod på tomgång så dog den igen efter någon minut.
Jag köpte in ett nytt batteri och då fungerade bilen utmärkt, Batteri lampan lyste dock fortfarande och plötsligt några dagar efter det så hände det igen att bilen dog när jag körde.
Nu varje gång jag försöker starta bilen så är den svår startad, ibland helt död, jag får lämna bilen ståendes ett tag innan jag försöker att starta den igen och då startar den fast dör igen efter några minuter.
Batterilampan lyser, Ibland lyser oljelampan och ibland lyser även Airbag lampan dock så varierar detta men batterilampan är konstant på även när bilen är igång.
Jag har ingen koll på laddtrycks nivåer och watt och volt och allt vad det är.
Jag har ett nytt batteri, bilen var på service för ett halvår sedan och besiktning för någon månad sedan, på servicen byttes, tändstift och filter och olja.
Inga fel under besiktningen.
Undrar vad felet kan vara? Har hört att det kan vara regulatorn, fast jag kan inte mycket om bilar så jag har ingen aning.
Kanske ni kan hjälpa mig.
Hoppas beskrivningen var "utförlig" annars får ni gärna fråga mer
tack på förhand.
MVH
Senast redigerat av kamchez (2 maj 2009)