men ja. nu på våran nya stereo påtal om lågnivå utgångar... vi har 2 lågnivå utgångar på vår kan man bara kopla in 2 steg då?? hur gör alla som har typ 100 steg?? kanske lite överdrivet men iallafall 3 - 8 steg? hur serie koplar man dom?
jo ioförsig fast det låter ju bättre när dom är "inspelade" och inte lika hårda men db kanske är densamma någon som skulle kunna gissa ungefär hur många db denna kan spela? fick en gissning av en kompis som är rätt hajj på bil ljud och han sa att runt 120db borde jag komma upp i. tror ni??
Finns oftast in och ut på stegen. Du kopplar in från stereon till ett steg. Sen kopplar du från de steget till nästa steg osv. Sen får du la välja hur utsignalen ska vara. Beroende på steg. Gött att du köpte ordentliga grejor iaf.
Dark_Angel skrev:
men ja. nu på våran nya stereo påtal om lågnivå utgångar... vi har 2 lågnivå utgångar på vår kan man bara kopla in 2 steg då?? hur gör alla som har typ 100 steg?? kanske lite överdrivet men iallafall 3 - 8 steg? hur serie koplar man dom?
Dark_Angel skrev:
jo ioförsig fast det låter ju bättre när dom är "inspelade" och inte lika hårda men db kanske är densamma någon som skulle kunna gissa ungefär hur många db denna kan spela? fick en gissning av en kompis som är rätt hajj på bil ljud och han sa att runt 120db borde jag komma upp i. tror ni??
Svårt att säga då det är en sedan. Hade de varit v40 hade ja kunnat säga att över 130 hade du nog kommit. Men med en sedan är de svårt somsagt. (Iaf för mig som har kombi;))
haha fask kanske om man fäller sätena och vänder basen innåt i bilen? blir 4 sportstolar i vinter på väggen mellan bak sätena och skuffen kommer försvinna = helt öppet. DET har jag iallafall inte sett en S40 med någon gång
haha fask kanske om man fäller sätena och vänder basen innåt i bilen? blir 4 sportstolar i vinter på väggen mellan bak sätena och skuffen kommer försvinna = helt öppet. DET har jag iallafall inte sett en S40 med någon gång
har du aldrig sett de i en S40??
Björns "superman" volvo hade 4 stolar å 2st 15" spelandes in i cupen... för övrigt så va de ja som byggde baslådan i den bilen...
120dB borde du utan problem komma upp i med dom grejerna. Jag spelar 130dB+ med en JBL P1022 (10") bas matad med 300Wrms, och då är det i min första egenbyggda låda. Så 130dB borde du iaf komma upp i med dom sakerna.
Är det så vettigt att ta bort den väggen? Finns ju en anledning till att den sitter där och det ät ju för att styva upp karossen.