4060
Sök

Supra mk3 7m-gte

13 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
#1
Tjaba alla garagare.

har en supra mk3 med en 7m-gte motor och behöver allmänna tips och råd.
jus nu är den orginal men på g och beställt är eagel H-beam stakar Wiseco kolvar och lager till hela bottendelen och arp bultar rätt igenom

blocket är topdeckat och honat och redo för montering och även toppen är planad och har fått en "gatportning"

men min fråga är allt från turbo val till kammar och allt annat övrigt.
tex vart hittar jag nytt insug?
och försöka bli av med så mkt"onödiga" givare och el som helst nån som känner till några kompletta elsystem som får att minimera elen.

alla svar är välkommna
Mvh Blixxten


Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juni 2009
#2
börja med att läsa rubriksreglerna... och fixa din rubrik

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Supraman
2 300 Inlägg
19 juni 2009
#3
Om du inte ska byta sprut så får du nog leva med alla givare för originalboxen behöver dom.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

677 Inlägg
19 juni 2009
#4
Öh..... får jag fråga varför skaffa stalkar o kolvar? orginal hänger med till minst 450-500 hk utan problem och för att komma över 300/350 måste du antingen skaffa piggyback eller sprut..

insug kan du skaffa på www.suprasport.com tror jag!

Men allt det där kan du glömma med org systemet. sen måste mycket annat uppgraderas som t.ex grenröret måste bytas, bromsar!

glöm inte OLJEKYLNINGEN

502 Inlägg
19 juni 2009
#5
exakt, original kolvar och stakar håller för bra mycket, vet ingen som har lyckats pajja dem pga effekt, och det mesta bänkat med original botten hittills är 740hk på hjulen!

Själv laddar jag 1,5bar utan problem på original botten, bänkade 410hk på hjulen på 0,9bar...

Men du kanske satsar högre? då är ett nytt sprut ett måste, bara välja och vraka, tror AEM har plug and play till supran, annars måste du göra ny habelhärva, vilket inte är så krångligt iofs.

Sätt upp mål med motorn så är det lättare att hjälpa, tex är du ute efter 300hk är kammar jäkligt onödigt medans det är bra om du ska upp över 5-600hk

Ska du köra mycket bana så vänta med motorn och lägg pengarna på väghållning och bromsar istället


Sök