2671
Sök

Angivna HK

737 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
torpis skrev:
Vi kan ju vara överens om att bilen din accelererar fortare där du har max effekt trots att vridmomentet är 200Nm lägre.

jo det märks absolut eftersom den släpper loss på höga varv precis innan ja ska växla

jag e faktiskt ganska säker på att han inte lät den rulla och sakta ner rullarna av sej själv utan bromsade lite sista biten.. vi hade bråttom som fan typ.

men det kan mycket väl vara att han gjorde det på nån av körningarna...11 timmar och en jävla massa körningar tog det.

ja hellre för min egen del så tar jag i lite i underkant än att överskatta..vill INTE bli hypad..

ja ni vet.. så fort man ser en supra eller skyline så tror alla att den har MINST 1000hk  och säger man då att man har dubbelturbo på en 350Z så kommer folk säkert tro likadant..

1 134 Inlägg
16 juni 2009
På Jaggan har jag skrivit 60-tals uppgifterna. Visserligen är dem lite överdrivna men det var den siffran Jaguar angav.
Alfan är lite trimmad, så dem siffrorna är ungefärliga. (ca +-5)

50 Inlägg
16 juni 2009
Ponnysar på ett papper kan ju vara kul kanske, men på gatan visar man väl inte upp pappren för varandra?
wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 juni 2009
Har skrivit de effektsiffror Bmw angett

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fd Bannad
657 Inlägg
16 juni 2009
SIR_Pierre skrev:
ni som skrivit ut här på er sida hur mycket kraft bilen har..hk/nm 

är det "uppskattningsvis" ( vad ni gissar er fram till)

eller är det bänkade hk?

om det är bänkade hk --har ni angett vad som är i motorn eller riktiga hk ut på hjulen?

mest så jag vet vad ja ska skriva

Om jag ska förklara mitt lite tvivelaktiga inlägg så lät det som om motorn var bänkad till ex 500 hk så gälldes det inte för att det var motorhästkrafter, ska tilläggas att jag inte ens fått styra en cykel vid tällfället så jag tyckte nog det var jätteroligt just för tillfället:P

Märkesbög

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juni 2009
rwider skrev:
Ponnysar på ett papper kan ju vara kul kanske, men på gatan visar man väl inte upp pappren för varandra?
wink

Jodå, det gör man visst.  Om du visste hur många gånger jag fått höra att det som finns på film inte stämmer och att den andra bilen minsann är snabbare egentligen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
16 juni 2009
Ja man får la skriva det som tillverkaren av bilen alternativt trimfirman (om den nu är trimmad) säger att det SKA kunna vara. Det kan ju självklart skilja sig litegrann både upp och ner på en trimsats men det kan det ju även göra på en helt original bil ifrån fabriken.

Så länge det inte är helt orimliga siffror man drämmer till med så är det la inte hela världen om man skulle råka skriva lite i överkant eftersom det är gjort utefter dom uppgifter som folk har fått och troligen ligger väldigt nära sanningen.

Däremot om man texar rototestat en bil till typ 397Hk på hjulen och ändå skriver 450Hk på hjulen då kan man ju undra lite

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

737 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
ja det här med vad firmorna anger osv är jag väldigt skeptisk till.. speciellt när det gäller chip som e framtagna till allmänt en modell..och firman har inte bänk eller nått. hur fan ska som veta vad bilen ger då?

106 Inlägg
17 juni 2009
det lukta "jag har längst penis för att jag just har exakt så här många hästar" .. lr min pappa är starkare än din..

737 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
sselraeF skrev:
det lukta "jag har längst penis för att jag just har exakt så här många hästar" .. lr min pappa är starkare än din..

isåfall har du nog verkligen missförstått tråden... verkligen ingen här som skrytit om sina hk eller påpekat att denna har fler än nån annan

Masterworks
22 juni 2009
SIR_Pierre skrev:
som denna drömmaren alltså ...shit..

http://www.garaget.org/?car=141380

Eller denna! lol

http://www.garaget.org/?car=58325

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2009
SIR_Pierre skrev:
hehe.. din jäkel..

Det blir ju mest pinsamt för den individen som pepprar sisna siffror när bilen inte presterar. Sen om det beror på en sne gissning eller en felaktig bromsning har ju ingen betydelse.

Vi kan dock konstatera att majoriteten på denna bilsida gärna tror att ett öppet filter ger mer effekt även på en 20år gammal motor smile

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

737 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
det roliga e att dom "värsta" bilarna här nere i skåne ..dom med mest hk.. supror osv.. dom kör aldrig ,,,enda dom kan är burna däck..   dom som e mest aktiva här nere är så hondor och saabar osv

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2009
SIR_Pierre skrev:
det roliga e att dom "värsta" bilarna här nere i skåne ..dom med mest hk.. supror osv.. dom kör aldrig ,,,enda dom kan är burna däck..   dom som e mest aktiva här nere är så hondor och saabar osv

Många bilar som har "600hk" går inte därefter av ena eller andra anledningen. Min teori är att okunnigt folk köper en värstigntrimmad bil och väljer att åka runt med safemappen och nerställt ladd mest hela tiden.

1 004 Inlägg
22 juni 2009
torpis skrev:
SIR_Pierre skrev:

Många bilar som har "600hk" går inte därefter av ena eller andra anledningen. Min teori är att okunnigt folk köper en värstigntrimmad bil och väljer att åka runt med safemappen och nerställt ladd mest hela tiden.

fegisar smile man lär sig ju av den hårda vägen smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Sök