2671
Sök

Myror i min V40

4 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Tjena, har märkt de senaste dagarna att små små svarta myror kryper runt på min instrumentpanel.
Hittade en annan person som också hade samma problem med sin V40.
Någon som har en aning var dom kommer ifrån, varför dom kommer och hur jag ska få ihjäl dom små krypen.

Vill helst inte spruta bilen med någon myr spray eller liknande. "vitt pulver" blandat med vatten kan man hålla på med i trädgården, här behövs någon burk man kan lägga i bilen i ett par dagar.

Någon som har en bra ide om någon sådan eller kanske vet något annat som fungerar? smile

Tacksam för alla svar jag kan få!

4 670 Inlägg
24 juni 2009
Man kan ju ta vanlig saft i ett burkslock så kryper dom ner o kommer inte upp sen.

Vet att farsan gjorde så när asen hade en stig i huset förr i tiden

blacken
24 juni 2009
Lite OT, men riksdagen kallas för "myran" och hon har en V 40..big_smile. Prova med ingefära..

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2009
Lite kul att du tror att det är något vanligt på V40.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 005 Inlägg
24 juni 2009
AdamB skrev:
Tjena, har märkt de senaste dagarna att små små svarta myror kryper runt på min instrumentpanel.
Hittade en annan person som också hade samma problem med sin V40.
Någon som har en aning var dom kommer ifrån, varför dom kommer och hur jag ska få ihjäl dom små krypen.

Vill helst inte spruta bilen med någon myr spray eller liknande. "vitt pulver" blandat med vatten kan man hålla på med i trädgården, här behövs någon burk man kan lägga i bilen i ett par dagar.

Någon som har en bra ide om någon sådan eller kanske vet något annat som fungerar? smile

Tacksam för alla svar jag kan få!

Tvätta av och torka av överallt, då de bygger spår. Dammsug så du verkligen inte har någon matrester liggandes, då sticker dem efter ett tag.

En myrdosa kan du kanske använda även om svartmyror inte brukar vara så intresserade av dem.

Jag har fått en flaska av anticimex med typ myrr på sprutflaska som man kan spruta på vissa ställen, kanske finns i handeln?

CalibraDanne
24 juni 2009
Det finns ju myrpulver att köpa. Strö ut i bilen, på mattan tex. Sen när dom små liven har släpat med sig det till sin lilla koloni och alla käkat så dör dom. Pulvret damsuger du upp bara. Men smaka inte på pulvret bara smile
Senast redigerat av CalibraDanne (24 juni 2009)

Sök