2707
Sök

Volvo 850 turbo går inte riktigt efter motortvätt

24 juni 2009
Trådstartare
ja e litet dilemma, tvättade motorutrymmet i dag(som hundra andra gånger) men sen när den skulle startas så gick han inte riktigt på alla 5 cyl...
ja körde i väg sen så bara den hoppa å skutta å sköt,då bestämde ja mig för att bogsera hem den,.

väl där hemma så hoppa han i gång på alla 5 efter lite torkning, men nu till problemet  den går liksom inte fullt ut,känns nästan som om chippet saknas eller nån ventil som inte öppnar, han går jämt å fint, men ja ladda 1,1 förut och nu är det på sin höj 0,8 fast grymt mycket slöare.. har testat och haft av
-kablen en stund,men ingen förbättrning,

snälla om nån har nått förslag så skriv gärna,får lite panik här tongue

207 Inlägg
24 juni 2009
låt den torka med huven öppen i solen lite:P är luftfiltret blött? öppet?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 juni 2009
kör el spray i fördelaren så de tar bort fukt  ev torka av stift osv

8 250 Inlägg
24 juni 2009
Kolla efter vatten i fördelaren och klassikern: tändstiftsbrunnarna.

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 juni 2009
Marlboroman skrev:
klassikern: tändstiftsbrunnarna.

Jag tyckte också att min gick dåligt efter en motortvätt. big_smile
Tog bort tändstiftskåpan, och såg att det skvalpade en del vatten i tändstiftsbrunnarna, blåste rent med tryckluft, och voilá!

Den gick som den skulle sen. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

24 juni 2009
Trådstartare
men det förklarar juh inte fenoment... han går juh rent å fint nu,men laddar inte fullt,det är där det kniviga esad   har provat utan filtret med, va inget fel där .....

265 Inlägg
24 juni 2009
Jag minns när jag hade en dålig fördelare på min 850 t5 för ett bra tag sen. Då laddade den inte ordentligt. Är det fukt där i borde de nog ge samma symptom.

25 juni 2009
Trådstartare
löste problemet i går kväll, tog och fettade in samtliga kontakter,sen hörde man bara ett "klick" ljud i från det elktroniska ladd spärren tror ja,tog å pilla lite där å vips så funkar det igen.

kanske ska ta ett par sleetna kalsingar nästa gång å putsa.men tack för alla tips  smile

Sök