Reservbilen dog igår. Hann starta och köra ca 50 meter innan den dog utan att hacka innan. Går inte att få igång. Alla säkringar hela alla kablar och kontakter sitter i. TROR att det är bränslepumpen men har 88an bara en pump under eller har den en i tanken också? Och hur kollar jag enklast vilken av dem (om det är två och om det är det som är fel) det är?
Ska kolla jordkablarna till styrboxen o bränslepumpen och ev byta bränslerelät eftersom jag har ett liggandes.
Andra gissningar?
Batteri o startmotor är hela. Motorn har gått långt men går (gick) tyst och rent. Lättstartad innan.
Snabba svar om möjligt måste ha liv i den då turbon står obrukbar för tillfället...
Uppdatering, hkälp med felsökning snälla!
Har nu bytt tändmodul, tändspole, kabel mellan tändspole och fördelarlocket, rotor, fördelarlock. Har gnista i alla stift, alla tändkablar är hela. Innan jag bytte fördelarlock hade jag bara gnista på en av de fyra anslutningarna. Tröttnade igår kväll, bytte fördelarlock och struntade i att kolla efter gnista, får väl backjobb på det idag...
Bytt bränslerelä. Alla jordningar ser bra ut.
Batteriet var ganska trött igår, har laddat det hela natten men magkänslan säger att det inte är så enkelt.
Det kommer fram bränsle utan problem.
Vilda gissningar och tips tages tacksamt emot, blir att åka socialsnöre till jobbet idag... Hemska tanke!