3470
Sök

Värt att beställa ljud ifrån utomlands? http://www.hifisoundconnection.com mycket bra priser där!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 april 2009
Joxi10 skrev:
Mechanimal skrev:
Jösses vad alla tjatar om att man inte sparar så mycket ifall man köper utomlands, det är ju ren och skär osanning. Jag hittade en HU samt ett slutsteg i USA för totalt 3500 ink. frakt, samma grejer i Sverige skulle kostat mig runt 7000.

Ej "Personal Gift", fick betala tull <-- Fortfarande 50% av av grejerna skulle kostat i hemlandet. Shoppa off-shore, men sök @ Ebay så kan du nog hitta billigare grejer. Och nej garanti är något som blir svårlöst men för hälften av vad det skulle kostat här så tar jag risken, och allt håller och fungerar som det ska än.

Om du vill ha billigt i Sverige så får du bli jävligt tjenis med någon som jobbar på en ljudfirma, få saker för nettopris + extremt lågt pålägg.

ja varför är alla så negativa till det tongue?

Okej, vart beställde du ifrån då? Och hur vet man att man fått tullavgift? Eller kommer inte paketet till närmaste postombud? ..

Aa det är sant! har tyvärr ingen jag känner på nån ljudfirma!

Jag och en polare köpte, han visade företaget på Ebay, vi handlade, han fick hem grejerna till närmsta postkontor(så det funkar i flesta fall, närmsta postkontor), han sa "fan det vart tull" men vi hamnade iaf runt 50% av priset i Sverige ;D Jag har hittills bara beställt bildelar efter det, ifrån Tyskland, så ej själv direkt råkat på hur man får reda på att man fått tullavgift, men en faktura eller dylikt lär det väl vara.

Räkna mot priset i sverige, lägg på 25% om du nu skulle få tull etc och höfta lite, blir det bara snarlikt pris så skippa det men om du hamnar på tusenlapp/ar under så köp köp köp smile

"When innovation meets passion!"

45 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
leifiuz skrev:
gör de inte...du kommer att ångra dig... Det kommer bli mycket dyrare än du räknat på...

Fantastiskt välutvecklat svar, hur i hela havet kan du veta att det kommer bli "mycket dyrare" än han räknar på? Jesus. Inte för att just detta svar är bättre, jag sjönk ner lite till din nivå.

Håller med lite tråkigt svar faktiskt!
Ville bara få lite feedback liksom! och det fick jag helt utan motivering tongue

212 Inlägg
26 april 2009
Jag själv har inte beställt från utlandet. har däremot en del polare som har beställt från (tidigare nämnda) Car Audio Security och det känns lite tryggare också att det är närmare. Det kommer bli mycket billigare, helt klart. smile

45 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Joxi10 skrev:
Mechanimal skrev:
Jösses vad alla tjatar om att man inte sparar så mycket ifall man köper utomlands, det är ju ren och skär osanning. Jag hittade en HU samt ett slutsteg i USA för totalt 3500 ink. frakt, samma grejer i Sverige skulle kostat mig runt 7000.

Ej "Personal Gift", fick betala tull <-- Fortfarande 50% av av grejerna skulle kostat i hemlandet. Shoppa off-shore, men sök @ Ebay så kan du nog hitta billigare grejer. Och nej garanti är något som blir svårlöst men för hälften av vad det skulle kostat här så tar jag risken, och allt håller och fungerar som det ska än.

Om du vill ha billigt i Sverige så får du bli jävligt tjenis med någon som jobbar på en ljudfirma, få saker för nettopris + extremt lågt pålägg.

ja varför är alla så negativa till det tongue?

Okej, vart beställde du ifrån då? Och hur vet man att man fått tullavgift? Eller kommer inte paketet till närmaste postombud? ..

Aa det är sant! har tyvärr ingen jag känner på nån ljudfirma!

Jag och en polare köpte, han visade företaget på Ebay, vi handlade, han fick hem grejerna till närmsta postkontor(så det funkar i flesta fall, närmsta postkontor), han sa "fan det vart tull" men vi hamnade iaf runt 50% av priset i Sverige ;D Jag har hittills bara beställt bildelar efter det, ifrån Tyskland, så ej själv direkt råkat på hur man får reda på att man fått tullavgift, men en faktura eller dylikt lär det väl vara.

Räkna mot priset i sverige, lägg på 25% om du nu skulle få tull etc och höfta lite, blir det bara snarlikt pris så skippa det men om du hamnar på tusenlapp/ar under så köp köp köp smile

hehe okey fan va gött smile
kan du tipsa om bra sidor inom EU då? Från tyskland som du prata på smile?

Okej tack för svaret big_smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 april 2009
Under dom 10 år som jag har tävlat inom radiostyrd bilsport så har jag beställt saker utomlands för många tusen, visst åker man på tull ibland när man beställer från USA eller Japan men det blir ändå mycket billigare än här hemma! Att beställa förbrukningssaker samt högtalare och liknande utomlands tycker jag känns rätt säkert, däremot elektronik typ slutsteg och huvudenheter vill jag nog helst handla här hemma.

Nu när kronans värde inte är det bästa så kan man dock fundera över om det verkligen är värt att importera, för det mesta så blir det billigare men räknar man in problem med garanti samt leveranstid så är det inte alltid värt den lilla förtjänsten som man gör. Så länge som det kostar max 70% av priset här inkl. frakt och övriga avgifter så kan jag dock tänka mig att importera, speciellt om det är något som inte går eller är svårt att få tag på här hemma.

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 631 Inlägg
27 april 2009
Läs på Tullverkets hemsida om de regler som gäller. Orkar ni inte ta till er den infon så ska ni låta bli att importera helt och hållet. :-)

Här är en länk till er:
http://www.tullverket.se/sokordao/k/kop … 01356.html

Extra varning: Många bilstereoprylar från USA är refurbished men säljs som nya. Många webshoppar säljer utan godkännande från respektive leverantör. Kolla referenser noga!

En till: Elektronik är billigt överallt, även i Sverige. Kunskap är dyrt....

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 631 Inlägg
27 april 2009
...och här har ni också info om att märka paketen som "Gift". Max 500 kronor är det som gäller.
http://www.tullverket.se/sokordao/g/gav … 05731.html

Jag kan också upplysa om att det är olagligt för en amerikan att märka paketen med felaktigt värde.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

45 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
gurenius skrev:
Läs på Tullverkets hemsida om de regler som gäller. Orkar ni inte ta till er den infon så ska ni låta bli att importera helt och hållet. :-)

Här är en länk till er:
http://www.tullverket.se/sokordao/k/kop … 01356.html

Extra varning: Många bilstereoprylar från USA är refurbished men säljs som nya. Många webshoppar säljer utan godkännande från respektive leverantör. Kolla referenser noga!

En till: Elektronik är billigt överallt, även i Sverige. Kunskap är dyrt....

okej man tackar för upplysninarna big_smile

Mm det har jag sett på den sidan jag undra om i topic, där säljer dem ut Kicker prudukter till vrakpriser!!! Men dem är kollade så det är ju ingen fara ! Blir läskad att köpa en färdigbyggd kicker låda laddad med dubbla 12" L5 basar: http://www.hifisoundconnection.com/Shop … /SFV/30046
Och ett kicker zx 1000.1 monosteg: http://www.hifisoundconnection.com/Shop … /SFV/30046

Detta går på 659 $ ex frakt + ev.tull men ändå så blir det i dagsläget ungefär 5400 sek! Vilket man i sverige knappt får steget för! Och bas lådan kostar som billigast runt 6500 kr på dbakuten.

Man blir ju sugen !! tongue
Senast redigerat av Joxi10 (27 april 2009)

1 631 Inlägg
27 april 2009
"men dem är kollade så det är ju ingen fara". Står tom "refurbished" i rubriken, du missade inte det?

Du väljer själv men en refurbished baslåda som säkert kostar multum att frakta över vattnet..... Det är inget litet paket och lär definitivt inte smita förbi tullen. Nja, låter ju inte som världens bästa affär. Beställ du och berätta sen hur det gick. Vi väntar! smile

// Gurra

45 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
gurenius skrev:
"men dem är kollade så det är ju ingen fara". Står tom "refurbished" i rubriken, du missade inte det?

Du väljer själv men en refurbished baslåda som säkert kostar multum att frakta över vattnet..... Det är inget litet paket och lär definitivt inte smita förbi tullen. Nja, låter ju inte som världens bästa affär. Beställ du och berätta sen hur det gick. Vi väntar! smile

Jaa men den är fortfarande 3 mån garanti från kicker tongue?

Okej då skiter jag väl i att beställa där tongue
Bara det att det verkar så smidigt att få en färdigbyggd grym baslåda från kicker ;D Istället för att själv köpa subbar och sätta in, har faktiskt en fråga ist hur jag ska koppla 2 st 12" 2/4 ohm ? för att sedan få 2 ohm total impedans till steget, när sedan varje sub har 4 st spolar? Hur f*n kopplar man då ? har sökt runt och sett på bilder man fattar inte asså :S
Kan någon beskriva i ord?

1 631 Inlägg
27 april 2009
Garanti? Du hinner väl knappt få paketet fram och tillbaka över vattnet på 3 månader! Kollade du fraktkostnaden?

Lägg dina pengar hos en svensk handlare istället. Är det en färdigbyggd låda du vill så finns de i hur många varianter som helst här i Sverige. Även från Kicker. Ta din budget och prata med en butik i verkligheten så ska du se att du får det ljud du är ute efter.

Detta tips ger jag till alla nybörjare. Faktum är gång på gång att nybörjare får bäst ljud för sina pengar där, istället för klipp över nätet! Det hänger ihop med att bilstereo inte är en "materialsport" utan är ett rätt avancerat hantverk. Så fort man fattat det så börjar det hända saker.....

// Gurra

45 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
gurenius skrev:
Garanti? Du hinner väl knappt få paketet fram och tillbaka över vattnet på 3 månader! Kollade du fraktkostnaden?

Lägg dina pengar hos en svensk handlare istället. Är det en färdigbyggd låda du vill så finns de i hur många varianter som helst här i Sverige. Även från Kicker. Ta din budget och prata med en butik i verkligheten så ska du se att du får det ljud du är ute efter.

Detta tips ger jag till alla nybörjare. Faktum är gång på gång att nybörjare får bäst ljud för sina pengar där, istället för klipp över nätet! Det hänger ihop med att bilstereo inte är en "materialsport" utan är ett rätt avancerat hantverk. Så fort man fattat det så börjar det hända saker.....

Nej det har du kanske rätt i !!

Ja men det är ju svindyrt att köpa en färdigbyggd kicker låda för 6495 kr =o (L5 basarna)

Men jag ska nog ändå göra som du säger, köpa i sverige..
Men även där kommer jag beställa från nätet typ dbakuten.

ljudfantast
1 372 Inlägg
28 april 2009
en tankeställare är att euron står sig mycket stark till den svenska kronan idag och du måste nog ha tur om du ska få någonting till ett billigare pris SAMTIDIGT som det ska vara värt det. Jag kan tänka mig att det kan ligga till fördel att beställa utomlands från om man köper riktigt dyra saker och har direkt garanti från tillverkaren, men för mindre och "billigare" saker på några tusen så skulle jag inte gjort mig besväret.

45 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Jojo det är sant..

Fan att allt ska vara så dyrt tongue

1 631 Inlägg
29 april 2009
Joxi10 skrev:
Jojo det är sant..

Fan att allt ska vara så dyrt tongue

Det är inte dyrt att få till ett bra ljud i bilen.... Titta på grejor du har råd med, det går att få till bra ljud med små pengar också. Det är nivån över bra som börjar bli dyr.

// Gurra

1 631 Inlägg
2 juli 2009
Hur gick det? Blev det någon beställning?

// Gurra

34 Inlägg
2 juli 2009
Jag och en polare skickade efter från www.caraudiosecurity.com i början av juni. Nu i veckan tog vi kontakt med dem pga av att vi inte fått våra produkter ännu, det visade sig att de ville ha ett ID kort då de skickade utanför England (mycket bra att läsa sådant innan man skickar efter!)
Scannade in körkortet och våra varor skickades dagen efter, hoppas vi får hem dem nu i veckan eller början av nästa smile

Och JA, det blir billigare att skicka därifrån! Mina basar gick på runt 3000, i Svergie skulle de kostat nästan 7000.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
2 juli 2009
En sak man ska tänka på är att va marknads medveten.
Det är inte allt som är billigare tex.
Jag köpte precis hertz prylar för närmare runt 15k på ljudstudion.
Dom sakerna skulle vart dyrare på www.caraudiosecurity.com te.x.
Det rörde sig om tusenlappar och då var inte frakt pålagt på dom priserna.
Senast redigerat av BMTech (2 juli 2009)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök