Min 850 har dragit ungefär 300 kr bensin ( ca 25 liter ) på 118 km ?! tycker det är lite onormalt mkt..den läcker ju inte eller så men går som vanligt..
ja tror inte det har med det att göra men ja kan testa..för soppan tog slut häromdan sen tankade ja i bensin för 300 kr o den tog slut sådär skjöt även en tryckslang till turbon men även den bytt ! så ja tror inte att det är luftfiltret men ja kan testa..
Skitigt soppa filter.. Taskiga tändstift.. Rotor och fördelare.. Trasig termostat.. Min GLT drog ledigt 2 liter milen med en termostat som stog helt öppen.-.!!
Kolla fel koder.. om du vet hur man gör. ( Sitter en dosa presis vid påfyllningen för spolarvätskan på passagerar sidan om du står framför bilen.. Öppna den och stoppa i den svarta pluppen i hålen och tryck på knappen.. Ska det dyka up blinkkoder som går att översätta till antingen inga fel eller olika fel.;!
4-5 tusen varv e inte så mycket för en t5a med så många hästkrafter ska man dra så det händer grejjer ska man vara uppe på en 6000 - 7000 varv då händer det ngt ;P
Ja det är en VOLVO dricker hur mycket som helst,helt sjukt! Hade en T5R 320hk gick knappt under 2.0L milen på blandad körning...1.5l på lite längre mil. Volvo är inget att trima när dom redan dricker så mycket orginal. Den tog dubbelt så mycket mot min viggen 375hk gör nu