4548
Sök

Vita missfärgningar efter avfettningsmedel?

45 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Hejsan!
Tvättade bilen idag, är ingen expert på medel man ska använda.
Tog det som fanns hemma.
Det var någon avfettningsflaska som det var märkt NATUR på, så trodde det skulle vara okej i alla fall.

Men nu till problemet, sprutade på hela bilen som vanligt. Och även på mina nylackerade fälgar.

Men på fälgarna har det blivit vita "rinningar"/"märken" som inte går att få bort?

Någon som har något tips om det går att få bort, eller måste jag göra om alla fälgar ännu en gång?

Mvh Marcus!

Cupra_
2 juli 2009
Svårt att säga om man inte har sett skadorna.. Kan ju kanske varit nåt ämne i avfettningen som reagerade med lacken men det känns långsökt.. cd

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
2 juli 2009
Testa Turtles Lackrengöring, eller annan liknande produkt. Fick också missfärgning en gång och med lackrengöring gick det bort.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

45 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Okej. Ska ge det ett försök. Men eftersom jag har lackat det själv, dock med bra färg enligt försäljaren. Kan det vara något problem?

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
2 juli 2009
Ja det är klart att du bränner ju inte lacken och du får med all säkerhet inte till det som på en riktig lackering så visst kan det vara så att den är känsligare för avfettning än en fabrikslack.

beggan skrev:
Okej. Ska ge det ett försök. Men eftersom jag har lackat det själv, dock med bra färg enligt försäljaren. Kan det vara något problem?

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

4 586 Inlägg
2 juli 2009
det är såhär att när du spolar av avfettning så ska du spola nedífrån och upp annars så får du dessa ränder du pratar om

Prova med lackrengörare det ska fungera eller avfettning och svamp

Sök