3727
Sök

Kopplingsproblem Golf III

11 Inlägg
22 juli 2006
Trådstartare
Nu behöver jag all hjälp jag kan få.
Igår hände något mycket underligt med min kära golf. hlt plötsligt vid en start låste sig kopplingspedalen i nedtryckt läge. jag startade då om bilen och kopplingen kom upp en liten bit. men jag kan fortfarande inte lägga i någon växel. vad kan ha hänt? är det hela kopplingen som gått åt helvete? Årsmodellen är 93. det är ingen hydralisk koppling på den så det är ej någon oljefel. hjälp mig snälla.

MVH Martin

11 Inlägg
22 juli 2006
Trådstartare
Tror i alla fall inte att det är hydralisk koppling. någon som vet detta?

1 639 Inlägg
22 juli 2006
Kan ju vara viren som trådat upp sig och fastnat om den inte har hydraulisk koppling...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

2 652 Inlägg
22 juli 2006
på lite nyasre bilar brukar de vara hydrual . vet dock inte om de är så på din ,, kolla de

51 Inlägg
24 juli 2006
har en golf 3 av 94 årsmodell, och den är det vajer på. hade samma problem som dig. trodde först att det var hydralkoppling och att det var det, men efter att väntat nån timme av en slump så funkade det :S så jag antar att det bara är vajern. för mig kom det också helt plötsligt å jag blev helt chockad. har inte hänt någon mer gång för mig sen dess.

104 Inlägg
25 juli 2006
en polare till mej fick samma fel på en 97a han fick byta hela kopplingen och
nån pryl i växellåda mins inte vad han bytte i lådan men

21 Inlägg
28 juli 2006
Gå till VW handlare i närområdet eller en mekaniker. Dom kan ju oftast säga vad det är om dom bara får höra vilken bil och vilket problem du har? Jobbigt att skicka den på felsökning/lagning om det är ett enkelt fel med en vajer eller dylikt.

Good Luck Golf mate!

Mitt nya motto för året; Race'a aldrig mot en civilpolis! Man vinner ju för tillfället men förlorar i det stora loppet :P

Sök