2533
Sök

Liten Buckla

17 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Hallå hallå, alla bilälskare tänkte bara kolla upp med er om lite upplysningar, kring en tråkig händelse som inträffat:(  Jag har tyvärr fått min vänstra dörrsida lite inpressad "Buckla" ser ut som ett litet streck på ca 15 cm som har gått in lite inte alls så jätte allvarlig, dock kan det synas om man kollar lite extra. Det tråkiga är tyvärr att bilen inte är min och jag måste lämna den i 100% nyskick!

Nu till min fråga finns det något medel eller behandling som kan motverkar själva "bucklan"?
Om inte så undrar jag hur man kan laga detta på bästa sätt professionelt (Alltså inte göra det själv) ? Och isåfall vad skulle kostnaderna hamna på ungefår behöver inte ett exakt pris endast ett ca. pris?

Tack på förhand!smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
Cupra_
21 juni 2009
Automiracle fixar bucklor inifrån utan att montera isär något med jättesmå verktyg. Blir helt osynligt sålänge lacken har klarat sig. De tar ca 1500 för att fixa en panel (dörr,huv etc.) automiracle.se , osäker på om det finns i Gbg dock.

Colaberoende
1 219 Inlägg
21 juni 2009
Du har ju också http://www.buckelservice.se/ som åker runt till olika bilhandlare och kan säkert fixa din bil på plats om du har garage.

Vettiga priser har dom också.

/Ena

501 Inlägg
6 juli 2009
buckla.se

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
6 juli 2009
Räkna med 1500-2000:- för bucklan. Rikt utan lackering.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

1 534 Inlägg
6 juli 2009
är lacken ej repad finns det verktyg som man limmar på och sedan drar ut bucklan
sedan vrider man bort verktyget man limmat dit
utan att skada lacken över huvud taget

tar typ 10- 30min beroende på hur grov bucklan är

behöver ej lackeras om efter, klockrent
vi använder sådana på skolan vid mindre bucklor

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
6 juli 2009
Iam2fast4U skrev:
är lacken ej repad finns det verktyg som man limmar på och sedan drar ut bucklan
sedan vrider man bort verktyget man limmat dit
utan att skada lacken över huvud taget

tar typ 10- 30min beroende på hur grov bucklan är

behöver ej lackeras om efter, klockrent
vi använder sådana på skolan vid mindre bucklor

Yrkeshemligheter håller man för sig själv;)

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Sök