2986
Sök

a

5 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
#1
okej
Senast redigerat av Japsboy (23 juli 2009)


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 juli 2009
#3
Är du säker på att det är vevlagerras?

[video]http://www.garaget.org/video/pgiu8z5i1qpb[/video]
Senast redigerat av maximus (6 juli 2009)


5 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
#4
det är samma knackljud och det börjar vid ca 2000rpm och fortsätter uppåt, så jag tror verkligen att det är det. hur kan jag vara helt säker på att det är just vevlagerras?


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 juli 2009
#5
Japsboy skrev:
det är samma knackljud och det börjar vid ca 2000rpm och fortsätter uppåt, så jag tror verkligen att det är det. hur kan jag vara helt säker på att det är just vevlagerras?

Ja då låter det som vevlagerras.
Hur mycket låg oljetempen på när det rasade?(nyfiken).
Du ska egentligen mäta och eventuellt slipa veven om det ska vara helt hundra.
Ta en titt på hur den ser ut.
Ser du inga ojämnheter eller dyligt så hade JAG stuntat i det.


5 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
#6
Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 juli 2009
#7
Japsboy skrev:
Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.

Då råder jag dig att skaffa en oljetempmätare så du kan hålla koll.
Max 100-105 grader för att vara på den säkra sidan.


5 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
#8
maximus skrev:
Japsboy skrev:
Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.

Då råder jag dig att skaffa en oljetempmätare så du kan hålla koll.
Max 100-105 grader för att vara på den säkra sidan.

Ja det ska jag absolut göra framöver! Sen undrar jag ifall man ska köra bilen något nu över huvudtaget? Är det så att det kan bli ytterligare motorskador om jag kör normalt och lugnt med den?


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 juli 2009
#9
Japsboy skrev:
maximus skrev:
Japsboy skrev:
Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.

Då råder jag dig att skaffa en oljetempmätare så du kan hålla koll.
Max 100-105 grader för att vara på den säkra sidan.

Ja det ska jag absolut göra framöver! Sen undrar jag ifall man ska köra bilen något nu över huvudtaget? Är det så att det kan bli ytterligare motorskador om jag kör normalt och lugnt med den?

Klart det kan bli mer skador så låt den stå.


1 024 Inlägg
6 juli 2009
#10
börja med att plocka ner motorn å kolla vad felet är och fixa det, smäll ihop den sen kan du ut och åka igen


5 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
#11
Rand skrev:
börja med att plocka ner motorn å kolla vad felet är och fixa det, smäll ihop den sen kan du ut och åka igen

tack för hjälpen smile


Galen
849 Inlägg
6 juli 2009
#12
Om du behöver hjälp att fixa det så finns det mycket kunnigt folk som kan hjälpa dig på nogs.se

Lycka till!

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

27 Inlägg
7 juli 2009
#13
Skaffa en oljekyl och använd olja som håller viskositeten på en stabil nivå.
Väldigt varma dagar som nu på sommaren behövs det lite tjockare oljor för att den inte ska bli allt för tunn.


Sök