3499
Sök

Ford Scorpio 2,9I GL (1990) - Topplockspackning

36 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Hejsan!

Är ny på forumet så jag vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, men jag testar här.
Till problemet:

En polare till mig(Ice Side här på garaget) har en ford scorpio som inte täter riktigt vid toppen. Vi tror det är topplockspackningen som är trasig.

Det jag undrar är hur mycket en ny packning kostar och på ett ungefär hur mycket det kostar att plana toppen.

Tacksam för svar
/jimmy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 juli 2009
Enklast är väl att kolla på mekonomen eller liknande för pris. För planing betalar jag här 500-700kr

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

36 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Just ja, varför tänkte jag inte på det för, haha. ^^
Allt kan bli snurrigt såhär på kvällen smile

Så du planar själv?
Ska prata lite med Robban och se vad han tycker.

/jimmy

1 024 Inlägg
8 juli 2009
packning runt 500 planing 500 av den som jag känner iallfall. så en 1000 lapp!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 juli 2009
nebbe skrev:

Så du planar själv?

/jimmy

Nej jag planar inte själv. Skrev att jag betalar 500-700 för planing när jag har behövt det.
Tänk på att det är en V6, så planar du det ena topplocket så måste du plana det andra oxå om du inte hittar en tjockare packning till den du tänkt få planad.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Egenföretagare
999 Inlägg
8 juli 2009
te_wik skrev:
nebbe skrev:

Så du planar själv?

/jimmy

Nej jag planar inte själv. Skrev att jag betalar 500-700 för planing när jag har behövt det.
Tänk på att det är en V6, så planar du det ena topplocket så måste du plana det andra oxå om du inte hittar en tjockare packning till den du tänkt få planad.

Mvh Tommy

Om man inte planar så mycket borde det väl lira bra ändå på äldre bil. Hur känsligt kan det vara?

Sök