3095
Sök

Skavljud vid högersväng

92 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Har en Mazda 626 V6 24v DOHC -92 och när jag svänger höger så hörs ett skavande ljud. Någon som kan ha en idé om vad det kan vara? Det är möjligt att det låter lite när jag kör rakt fram, men det är isåfall väldigt lågt...om det nu inte är inbillning roll Mig veterligen så har bilen stått avställd sen förra besiktningen (på en bilfirma). Känns lite konstigt att något skulle ha hänt när den bara stått still.

267 Inlägg
15 juli 2009
Har du kollat om inte däcket tar i någonstans?  Så det inte är någon tomte innan dig som har satt på fel fälgar/däck!

92 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Hua100 skrev:
Har du kollat om inte däcket tar i någonstans?  Så det inte är någon tomte innan dig som har satt på fel fälgar/däck!

Det är bara 15 tum och den är inte sänkt...så det felet kan det banne mig inte vara. neutral

224 Inlägg
Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
16 juli 2009
tpdabster skrev:
Har du kollat hjullagret?

+1

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

92 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Har inte kollat hjullagret, men jag har ju misstänkt att det kan vara åt det hållet. Borde det inte låta åt båda hållen isåfall?

224 Inlägg
16 juli 2009
Ibland låter det bara från lagret när det blir sidobelastat. och belastningen är inte lika hög när du svänger åt andra hållet.
Senast redigerat av tpdabster (16 juli 2009)

92 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
tpdabster skrev:
...belastningen är inte lika hög när du svänger åt andra hållet.

Det är ju sant smile Det troliga är alltså hjullagret som är slut? Blir en koll på det då.

Sök