26 juli 2009
Trådstartare
emilius, ja min personliga åsikt om sydstats flaggan är ju klar, den användes ju som fana och propaganda för att behålla slaveri, och precis som nazisternas och hammaren skäran som sovjet använde på sin flagga står för förtryck.
sen vet jag inte om det är rätt att hylla en kultur, som sydstaterna, där fortfarande förekommer förtyck mot svarta pågrund av ja, just det, deras svarta hudfärg, och dom som är den mest kristna delen av usa, så är dom väldigt gästvänliga så länge du har samma hudfärg som dom.
tyvärr anser jag fortfarande inte det finns något riktigt bild av varför folk använder den som symbol när man är raggare, kulturen raggare är väl knappast i från början influerad av sydstaternas livsstil, raggarna kom ju på 60 talet i sverige och då va det ju elvis och sånt som gällde och drive in bio's, och han använde knappast sydstaternas symbol på hans skivor, finns väl få som gjort det, och då va dom rebelliska utan att åka runt och flasha en flagga...
ska kanske behöva förklara igen, alla som äger jänk behöver inte vara raggare, eller support sydstats flaggor just för man äger en amerikansk bil.
för övrigt så är svastiskan och solhjulet och allt va det heter en ur gammal symbol om finns över hela världen, i ryssland och finland används den för att visa jaktlycka, i budismen värld så använd den som frihets symbol, även vänd åt olika håll där... så ja...