Gäller en mercedes E200 -94. Alltså en 124..
Gått 18500mil.
Oljudet Började komma lite försökigt, lät lite som ett vinande / gnisslade ljud..
Nu har det dessvärre blivit värre, när man kör fort hörs det nästan inte alls.
Men när man kommer i 10-20 km/h så låter det som om hela mellan axeln skrapar i något varje gång den går ett varv..
Så jag började hissa upp bilen och känna, när jag började snurra på mellanaxeln (?) så tyckte jag den glappade konstigt mycket och klonkade. Kanske är något drev eller dyl i bakaxeln men tyckte "klonket" kom mellan växellådan och bakaxeln, och rätta mig om jag har fel så ska en kardanknut sitta där imellan? Låter och känns som om det skulle kunna komma från den, men man ser givetvis inte eftersom det sitter skyddsplåt och avgasrör ivägen.
Kan även tillägga att när jag ger fullt ratt utslag och svänger så knarrar bilen, samma sak när jag släpper upp kopplingen ibland. Ingen aning om det har med saken att göra. Mellan axeln glappar inte ner eller upp.
Dock så när jag kör bilen så låter det mer bakifrån på höger sida, men det kan jag ju bara inbilla migHär kommer en film också på glappet, lägg märke till att bilen är upphissad och att den glappar så där mycket utan att något hjul rör på sig.
http://www.youtube.com/watch?v=2izSNuxyoSw