Jag har tjänat ungefär 70-120sek/h och jag fyller 18 i år. Polarna tjänar ungefär lika mycket ca 60-150sek/h. Tjänade mindre hos mamma (göra utskick, aptrisst!) och tjänade ungefär 100sek/h när jag jobbat som båtmeck. //Johannes
Bättre än vad jag har på min praktik nu ju, men så e d via arbetsförmedlingen så d säger väl allt 177kr/dag..
De va väll inte så dåligt? Jag hade 60/kr/dag när jag hade praktik(betong). Men när jag jobbar så har jag 68kr/timme plus semesterersättning vad de nu betyder.. Men jag är 17 och har inte hunnit få så mycke timmar i lärlingsboken än
Tjänar 140Kr/h som vaktmästare. Ingen som håller koll på mig eftersom jag är ensam som vaktmästare. Så jag kan komma och gå lite som jag vill. Inga direkt fasta sysslor. Kolla så soprummen inte svämmar över, byta lampor, hjälpa personalen.
Kan inte komma på så mycket bättre sommarjobb ^^ är 18 år. Förra året när jag sommarjobbade och var 17 år tjänade jag 100kr/h
Jobbar jag från 07:00 - 15:00 (8 timmar) tjänar jag 1120 kr per dag. mer än ett studiebidrag alltså ^^ fast kan ju sluta när jag vill. bara o gå hem Mestadels av tiden blir att sitta här vid datorn och vänta på lite samtal på mobilen om saker att göra.
Sommarjobbade på Leaf förut. Hade position som "processoperatör" som det så fint hette. Körde runt i en truck samt tog hand om godisgjutning tillsammans med en eller 2 snubbar till. Väldigt slappt och tråkigt. Låg väl på 96kr/tim + ob och skifttillägg eller vad det nu hette. Gick iaf 3 skift. 12 timmarspass lördag + söndag gav ett par kronor.
Tjänar 140Kr/h som vaktmästare. Ingen som håller koll på mig eftersom jag är ensam som vaktmästare. Så jag kan komma och gå lite som jag vill. Inga direkt fasta sysslor. Kolla så soprummen inte svämmar över, byta lampor, hjälpa personalen.
Kan inte komma på så mycket bättre sommarjobb ^^ är 18 år. Förra året när jag sommarjobbade och var 17 år tjänade jag 100kr/h
Jobbar jag från 07:00 - 15:00 (8 timmar) tjänar jag 1120 kr per dag. mer än ett studiebidrag alltså ^^ fast kan ju sluta när jag vill. bara o gå hem Mestadels av tiden blir att sitta här vid datorn och vänta på lite samtal på mobilen om saker att göra.
Fettchill
På mitt förra sommarjobb hade ja ca 26000 i månaden... Satt i ett kontrollrum och inte gjorde allt för mycket
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Jag sommarjobbar på NCC, får 90.74 kr timmen med semesterersättning.
Är 18 år, dock går lönen efter vilken årskurs man har gått ur.
Fan vad ni andra verkar tjäna bra?
Du skall inte ta sifrorna folk skriver här på allvar. Det är bara ett fåtal som verkligen skrivet vad dom tjänar.
Phaetoon, Den goda it-tiden känner jag till. Det skröts att man låg på mellan 40000-60000kr i månaden och detta stämde, men sen jobba man från morgon till sen kväll 400timmar på en månad var inte helt ovanligt.
Jämförde man då verklig arbetad tid med vad man fick i lön så var det inte så "bra"
Jobbar på Pappersbruk som sommarvikarie, 20 år och har 160 kr i timmen på vardagar, 75% ob på helger och yttligare 50% på helg+natt.
går 3 skift /förmiddag - eftermiddag - natt)
Lönen för juni hamnade på 31 000 före skatt, kändes bra!
Låter ungefär som timlönerna vi får här borta på ericsson cables. De (myndiga)sommarjobbare som går kontinuerligt 3-skift tjänar 132:- + 26% skiftformstillägg + arb. förk. + OB. Landar i snitt på ungefär 210:- per timme! Bortskämd blir man, maskinerna sköter sig mest själv
Hör med ditt lokala fackförbund, du går under IF Metall, läs mer på www.ifmetall.se
Har avtalet framför mig och lägstalönen för myndiga ligger kring 100:-/h beroende på typ av anställning och 68:- för minderåriga: Så är killen omyndig kan det nog stämma